Overslaan en naar de inhoud gaan

Maatschappelijke verantwoordelijkheid voor creatieve bedrijven

“We zeggen het al voor 15 jaar, maar de creatieve industrie gaat de komende twee jaar drastisch veranderen,” zegt Gunther Sonnenfeld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maandag was mijn eerste college op de Miami Ad School. De eerste spreker, “Industry Hero” genoemd, was Gunther Sonnenfeld. Sonnenfeld () is de co-founder van Thinkstate en Heardable en werkt samen met grote internationale bedrijven als digital media innovator. Vooral Heardable is zeker het bezoeken waard. Het meet de scores en ranking van top merken op het gebied van hun online aanwezigheid.

related partner content for mobile comes here

Sonnenfeld beschrijft een toekomst voor de creatieve industrie als een industrie waar bedrijven zichzelf meer moeten gaan zien als partners van hun klanten. Dit betekent dat goede creatieve ideeën en campagnes in de vorm van business modellen zullen worden ontwikkeld in plaats van simpel ingekochte zichtbaarheid en individuele ideeën. “Kritisch denken is de meest belangrijke eigenschap die een creatief moet hebben in de nieuwe “advertising world,” legt Sonnenfeld de toekomst van de reclamewereld uit. Hij ziet ook dat maatschappelijke impact en maatschappelijke waarden meer en meer belangrijk worden in de creatie van een nieuw creatief concept. “Creatieve bedrijven moeten partnerships met hun klanten aangaan om waarde voor de maatschappij te creëren,” zegt Sonnenveld.

Creating Shared Value
De creatieve industrie zou het “Creating Shared Value” concept moeten omarmen, gedefinieerd door Michael Porter (Harvard Business Review 2011-1), vind Sonnenfeld. Volgens het “Creating Shared Value” concept nemen bedrijven verantwoordelijkheid voor de maatschappij door te focussen op de verbinding tussen maatschappelijke en economische waardecreatie. Dit leidt tot meer innovatie, groei voor bedrijven en daarnaast voordelen voor de maatschappij. Creatieve bedrijven moeten het voortouw nemen in het creeeren en het verzinnen van “Shared Value” business models.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in