Overslaan en naar de inhoud gaan

In deze tijd van nieuwe mogelijkheden kan het merk een baken van rust zijn

De opdrachtgever heeft het moeilijk. Het palet van communicatie mogelijkheden is overweldigend. Het lijkt alsof de wet van More ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die historie herhaalt zich nu in extremo met internet bureaus. Al die bureaus komen er dus bij, met als gevolg dat je als middelgrote opdrachtgever nu toch al snel met een stuk of tien bureaus om tafel moet. Bureaus die stuk voor stuk invloed hebben op de kracht van je merk. Kunnen bedrijven deze ontwikkeling bijbenen? Dat is een vraag die ik mezelf regelmatig stel. Ik denk het eigenlijk niet. Natuurlijk de grote concerns kunnen zich veroorloven om voor elke discipline een eigen specialist in dienst te nemen. Voor de meeste bedrijven is deze luxe echter niet weggelegd. Was je al blij met een aardige website dan moet je nu engagen via de social media en van je klanten fans maken. Adverteren helpt niet meer, ik moet nu zorgen voor likes op Facebook. Ik moet Twitteren. Is de waardering voor het merk dan veranderd? Zeker niet. In de communicatie draait alles nog steeds om het toevoegen van waarde, om het laden van het merk. Heb je eenmaal een waardevol merk dan kun je beter zaken doen. Steeds vaker kom ik tot de conclusie dat het merk niet alleen centraal moet staan in de communicatie, maar dat het merk in deze tijd ook een baken van rust kan zijn, een zekerheidje, een kapstok waar je alles aan kunt ophangen. Ondernemingen en ondernemers moeten misschien wel terug naar de basis. Vanuit die basis opnieuw een afweging maken. De mogelijkheden van het internet en de social media worden dan plotseling helder. Wel of niet een webshop spreekt dan voor zich. Een evenement op Facebook? Appeltje eitje. Heb ik klanten of fans en zit ik eigenlijk wel op fans te wachten? Het merk als vuurtoren is een mooie metafoor en na het lezen van dit stukje denk je wellicht, ik moet een vuurtorenwachter hebben. Dat zou mooi zijn. Ik hou graag de wacht.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in