Overslaan en naar de inhoud gaan

'TMG moet krantentak versterken'

Volgens Frank Botman van Cyrte Investments moet Telegraaf Media Groep (TMG) zijn krantentak snel versterken met overnames om de beurswaarde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Botman zegt woensdag in het Financieele Dagblad (FD) dat TMG zich nu te veel richt op uitbreiding van de internetactiviteiten. Volgens Botman staat de winstgevendheid enorm onder druk en dient er ‘nu’ geconsolideerd te worden. Het feit dat de NDC Mediagroep nu te koop staat en er volop wordt gesleuteld aan de toekomst van Mecom, de eigenaar van Wegener, vormt volgens Botman kansen. Dat Botman denkt dat TMG het in de verkeerde hoek zoekt, blijkt uit de volgende quote uit het FD: ‘Je moet nu consolideren, omdat de winstgevendheid enorm onder druk staat. Dat is een veel groter thema dan dat je 350 miljoen euro steekt in nichemedia.’

related partner content for mobile comes here

Verder pleit Botman voor meer samenwerking tussen krantenuitgevers op het gebied van drukken en verspreiden.

Cyrte Investments belegt een deel van het vermogen van tv-producent John de Mol en heeft ruim 20 procent van de aandelen TMG in bezit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in