Search Marketing volgens Nielsen


Volgens usability-goeroe Jakob Nielsen parasiteren search engines te veel op de content van geindexeerde sites en compenseren ze te weinig. Waar hebben we dat eerder gehoord...
Nielsen kijkt naar on-site factoren die de waarde voor bezoekers verhogen. Hoe houd ik m'n bezoekers zo lang mogelijk vast, welke info is populair, wanneer komen ze vaker terug etc...Zijn bezwaar is dat paid-search te veel knabbelt aan wat hij 'site improvement' noemt. Hij ziet zijn usability-optimalisaties aan slagkracht verliezen doordat marketeers overgaan op search-advertising campagnes. En dan is het wachten, totdat je overboden wordt....
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens Nielsen zitten marketeers steeds meer vast aan de search engine, en is het verstandig meer te investeren in email newsletters, affiliate programma's en de offline branding van site URL's.
Een te simpele voorstelling van zaken. Laten we 't houden op de kwaliteit van je content. Is die goed, dan zit je ook goed. Die kun je wat meer usable maken of wat promoten (search advertising), maar dan is een kleurtje blauw of rood of een meta-tag meer of minder echt niet belangrijk. Email newsletters, affiliate programma's of het branden van je URL kan allemaal helpen de waarde/winstgevendheid van je site te verbeteren, maar niet 'ter vervanging van'. Gewoon 'goede content', en wie weet scoor je dan ook nog in de organische resultaten. Lees verder
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid