Overslaan en naar de inhoud gaan

Search Marketing volgens Nielsen

Volgens usability-goeroe Jakob Nielsen parasiteren search engines te veel op de content van geindexeerde sites en compenseren ze te weinig.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens usability-goeroe parasiteren search engines te veel op de content van geindexeerde sites en compenseren ze te weinig. Waar hebben we dat eerder gehoord...

related partner content for mobile comes here

Nielsen kijkt naar on-site factoren die de waarde voor bezoekers verhogen. Hoe houd ik m'n bezoekers zo lang mogelijk vast, welke info is populair, wanneer komen ze vaker terug etc...Zijn bezwaar is dat paid-search te veel knabbelt aan wat hij 'site improvement' noemt. Hij ziet zijn usability-optimalisaties aan slagkracht verliezen doordat marketeers overgaan op search-advertising campagnes. En dan is het wachten, totdat je overboden wordt....

Volgens Nielsen zitten marketeers steeds meer vast aan de search engine, en is het verstandig meer te investeren in email newsletters, affiliate programma's en de offline branding van site URL's.

Een te simpele voorstelling van zaken. Laten we 't houden op de kwaliteit van je content. Is die goed, dan zit je ook goed. Die kun je wat meer usable maken of wat promoten (search advertising), maar dan is een kleurtje blauw of rood of een meta-tag meer of minder echt niet belangrijk. Email newsletters, affiliate programma's of het branden van je URL kan allemaal helpen de waarde/winstgevendheid van je site te verbeteren, maar niet 'ter vervanging van'. Gewoon 'goede content', en wie weet scoor je dan ook nog in de organische resultaten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in