‘Roken is zooo’… meest besproken reclame op Twitter
Maar er werd ook veel getwitterd over de commercials van C1000, de Olli-campagne (Feyenoord/ASR) en de commercial van Volkswagen met het hondje.
In het eerste kwartaal van 2013 plaatsten consumenten ruim 450.000 Twitterberichten over reclame.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaBijna 4.000 berichten zijn er geplaatst over de ‘Roken is zooo…’ campagne. Socialemediagebruikers geloven echter niet dat deze campagne zorgt dat mensen stoppen met roken. Inzoomen op de consumenten die over deze reclames praten, leert dat de verdeling mannen vs vrouwen vrijwel gelijk is (52 procent vrouwen vs. 48 procent mannen).
De top 20 meest besproken campagnes in de gemeten periode, incl. de sentimentsindex (SI), het percentage positieve berichten minus het percentage negatieve berichten.
Consumenten zijn het meest positief over de reclame met Olli en Giovanni van Bronckhorst. Twee op de vijf berichten over deze commercial is positief.
Meer over dit onderzoek op Molblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid