Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Roken is zooo’… meest besproken reclame op Twitter

Multiscope bekeek 3 maanden lang welke reclame's werden besproken op Twitter, en wat het sentiment hierbij was. Meest besproken is de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar er werd ook veel getwitterd over de commercials van C1000, de Olli-campagne (Feyenoord/ASR) en de commercial van Volkswagen met het hondje.

related partner content for mobile comes here

In het eerste kwartaal van 2013 plaatsten consumenten ruim 450.000 Twitterberichten over reclame.

Bijna 4.000 berichten zijn er geplaatst over de ‘Roken is zooo…’ campagne. Socialemediagebruikers geloven echter niet dat deze campagne zorgt dat mensen stoppen met roken. Inzoomen op de consumenten die over deze reclames praten, leert dat de verdeling mannen vs vrouwen vrijwel gelijk is (52 procent vrouwen vs. 48 procent mannen).

De top 20 meest besproken campagnes in de gemeten periode, incl. de sentimentsindex (SI), het percentage positieve berichten minus het percentage negatieve berichten.

Consumenten zijn het meest positief over de reclame met Olli en Giovanni van Bronckhorst. Twee op de vijf berichten over deze commercial is positief.

Meer over dit onderzoek op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in