Overslaan en naar de inhoud gaan

Plan om ‘de lijn’ weer aan de praat te krijgen

In veel organisaties is lijncommunicatie de dominante manier van communiceren, maar werkt dit niet goed (meer) – constateerde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een van de oorzaken van falende lijncommunicatie zou zijn dat niet duidelijk is wie nu precies vanuit welke functie, welke rol of verantwoordelijkheid heeft. Bureau Involve onderzocht, in samenwerking met Universiteit Twente, wat managers en medewerkers zien als hun belangrijkste taken in lijncommunicatie. En ontwikkelde vandaaruit vierstappenplan voor het effectiever laten verlopen van die lijncommunicatie.
Achtereenvolgens wordt gekeken naar:
1. welke informatie voor een organisatie relevant is;
2. wie een rol spelen in de uitwisseling daarvan;
3. welke communicatieverantwoordelijkheden deze ‘spelers’ vervullen;
4. en wat zij vervolgens nodig hebben om dit goed te kunnen doen.

related partner content for mobile comes here

De whitepaper ‘Lijncommunicatie, hoe het wel werkt’ is te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in