Buitenreclame leidt tot online aankopen


Dat is één van de resultaten uit het jaarlijkss Pan-Europese onderzoek ‘Interactive Europe’ van CBS Outdoor International, waarin gekeken wordt naar het interactieve gedrag van consumenten.
CBS Outdoor concludeert op basis van het onderzoek dat de kans dat consumenten iets online kopen, een merk ‘liken' op Facebook, of een app downloaden na het zien van een buitenreclame campagne groter is dan bij een campagne op TV, radio of print.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Enkele highlights uit het onderzoek:
77 procent van de consumenten zegt actie te ondernemen als direct gevolg van het zien van een buitenreclame campagne
20 procent zegt een online aankoop te hebben gedaan na het zien van een buitenreclame campagne (een stijging van 43 pct t.o.v. vorig jaar) versus 16 procent bij een print campagne
16 procent van de consumenten ‘liked’ een merk op Facebook na het zien van een buitenreclame campagne (een stijging van 78 pct t.o.v. vorig jaar) versus 11 procent bij radio campagnes
13 procent zegt een mobiele app te hebben gedownload na het zien van een buitenreclame campagne (een stijging van 117 pct t.o.v. vorig jaar), bij een tv-commercial is dat volgens het onderzoek 7 procent.
Het volledige onderzoeksrapport is hier op te vragen.
Onderzoeksverantwoording CBS Outdoor:
‘De studie is uitgevoerd onder meer dan 5.000 mensen in zes Europese landen. Het onderzoek bevat resultaten van een groot aantal interactieve buitenreclame campagnes, is verrijkt met uitgebreide tests van interactieve campagnes en deelt inzichten van Europese top marketeers.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid