Overslaan en naar de inhoud gaan

Buitenreclame leidt tot online aankopen

20 procenten van de consumenten zegt een online aankoop te hebben gedaan na het zien van een buitenreclame campagne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is één van de resultaten uit het jaarlijkss Pan-Europese onderzoek ‘Interactive Europe’ van CBS Outdoor International, waarin gekeken wordt naar het interactieve gedrag van consumenten.

related partner content for mobile comes here

CBS Outdoor concludeert op basis van het onderzoek dat de kans dat consumenten iets online kopen, een merk ‘liken' op Facebook, of een app downloaden na het zien van een buitenreclame campagne groter is dan bij een campagne op TV, radio of print.

Enkele highlights uit het onderzoek:
77 procent van de consumenten zegt actie te ondernemen als direct gevolg van het zien van een buitenreclame campagne
20 procent zegt een online aankoop te hebben gedaan na het zien van een buitenreclame campagne (een stijging van 43 pct t.o.v. vorig jaar) versus 16 procent bij een print campagne
16 procent van de consumenten ‘liked’ een merk op Facebook na het zien van een buitenreclame campagne (een stijging van 78 pct t.o.v. vorig jaar) versus 11 procent bij radio campagnes
13 procent zegt een mobiele app te hebben gedownload na het zien van een buitenreclame campagne (een stijging van 117 pct t.o.v. vorig jaar), bij een tv-commercial is dat volgens het onderzoek 7 procent.

Het volledige onderzoeksrapport is op te vragen.

Onderzoeksverantwoording CBS Outdoor:
‘De studie is uitgevoerd onder meer dan 5.000 mensen in zes Europese landen. Het onderzoek bevat resultaten van een groot aantal interactieve buitenreclame campagnes, is verrijkt met uitgebreide tests van interactieve campagnes en deelt inzichten van Europese top marketeers.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in