Overslaan en naar de inhoud gaan

Happiness-app traceert mood werknemers

Hoe kan een organisatie beter intern communiceren? Hoe kan het management van een organisatie inschatten of werknemers tevreden zijn in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De functie Mood op de app vraagt de gebruikers te kiezen uit negen emoties. Een notificatie van de Mood wordt gestuurd naar de afdeling personeelszaken als er door een werknemer twee dagen na elkaar een negatieve Mood wordt aangegeven. De manager zal dan de werknemer benaderen om te bekijken wat er verbeterd kan worden.

Naast een Mood-functie staat er ook een nieuwsfunctie op de app voor intern nieuws en een Task-functie. De Task-functie roept de werknemers op om hun eigen sociale media in te zetten om berichten te verspreiden. Sommige werknemers hebben tienduizenden volgers. XM Gravity hoopt met de app de medewerkers te motiveren op sociale media campagnes te verspreiden die ze voor hun klanten (waaronder Unilever, Samsung en Nestlé) gedaan hebben.

Derde functie van de app is het Contact-gedeelte met contactgegevens van alle personeelsleden.

De app is in maart gelanceerd en al tachtig procent van het personeel gebruikt hem dagelijks. Een spelelement met prijzen moet ervoor zorgen dat de app nog intensiever gebruikt wordt.

Naast het doel om werknemers happier te maken wil Mintarage, met 28 jaar de jongste CEO van WPP ooit, het digital savvy personeel verbinden zowel online als offline en stimuleren werk voor hun klanten te verspreiden op sociale media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in