Overslaan en naar de inhoud gaan

Resultaat Wegener fors gestegen

Het resultaat van Koninklijke Wegener is in het eerste halfjaar fors gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de uitgever is 'verbetering zichtbaar bij alle bedrijfsonderdelen, vooral dankzij kostenbeheersing en een groei van de omzet bij huis-aan-huiskranten en bij de personeelsadvertenties in de dagbladen'. Verder droeg het positieve resultaat van AD NieuwsMedia bij aan de verbetering.
Bij AD NieuwsMedia, dat voor 37% is geconsolideerd, verbeterde de exploitatie naar verwachting. Hoewel er nog sprake was van een daling van de omzet, met name bij de nationale adverteerders, werd dankzij kostenbeheersing een positief resultaat geboekt.

De omzet van merken en diensten adverteerders in de dagbladen bleef wel achter bij die in het voorgaande jaar. Dit onderdeel van de advertentiemarkt vertoont volgens Wegener nog een grillige ontwikkeling.
De advertentie-omzet van de Wegener Dagbladen steeg met 7,2 pct, door een stijging van de personeelsadvertenties. Bij de Wegener huis-aan-huiskranten steeg de omzet met 10,1 pct. Dit is opvallend, zo geeft Wegener aan, aangezien in 2006 de omzet van deze uitgaven al met 8 pct was toegenomen.
Het gaat ook goed met de online activiteiten. Die zijn de eerste helft 'sterk' toegenomen ten opzichte van dezelfde periode in 2006. Desondanks is de omzet van de activiteiten volgens het uitgeefconcern 'absoluut nog steeds beperkt'.

Wegener meldt verder dat Mecom Group uiterlijk 17 augustus zijn bod op de onderneming bekend zal maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in