Overbodige functies mobiele telefoon
Aanbieders van de nieuwste mobiele telefoons grijpen de toenemende populariteit van het mobieltje aan om steeds geavanceerdere apparaten in de markt te zetten. Maar de mobiele telefoon wordt voornamelijk gebruikt om te bellen (99 procent) en, zij het in mindere mate, om te sms’en (89 procent). Voor zover er behoefte is aan de nieuwe diensten die telecommaatschappijen aanbieden, bestaat die behoefte voornamelijk bij jongeren tot 20 jaar. De behoefte aan allerlei futuristische diensten is in het algemeen echter beperkt.
De meeste kans van slagen hebben nog de zogeheten Location Based Services. Helemaal geen behoefte heeft men aan de mogelijkheid om met het mobieltje te surfen op internet.
Aan welke functies van je telefoon heb jij eigenlijk helemaal geen behoefte?
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta- Surfen op internet: 73%
- Screensavers en wallpapers downloaden: 68%
- E-mailen: 55%
- Ringtones downloaden: 51%
- Plaatjes en foto’s versturen: 43%
- Foto’s maken: 41%
- Agenda: 38% Bron: NetPanel. Online onderzoek onder 966 consumenten, van wie 98% over een mobiele telefoon beschikt. De uitkomsten van het onderzoek van NetPanel staan uitgebreid beschreven in het pas verschenen nummer van eYe, www.eYe.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid