Overslaan en naar de inhoud gaan

Online bestedingen Sinterklaas passeren grens € 1 miljard

Internetretailers zien omzet in weken voorafgaand aan pakjesavond toenemen met 29%.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Thuiswinkel Markt Monitor 2016 laat zien dat de gemiddelde online weekomzet van producten op een kleine 200 miljoen euro ligt. Sinterklaas doet daar nog een schepje bovenop, want tussen 1 november en 5 december komt de gemiddelde weekomzet op ruim 250 miljoen euro te liggen. Voor de totale Sinterklaasperiode komt de omzet daarmee uit op 1,26 miljard euro. Dat betekent een groei van 35% ten opzichte van de online omzet van 933 miljoen euro in dezelfde periode in 2015.

related partner content for mobile comes here

Verschillende bezorgopties

"Ook wij zien een groei in het aantal pakketten sinds Sinterklaas in het land is. Consumenten hebben veel vertrouwen in online winkelen en de verschillende bezorgopties maken het ook steeds eenvoudiger. Bezorging op zondag, in de avond en op dezelfde dag helpen de Sint om de werkdruk meer te verdelen en de ontvangers gelukkiger te maken", aldus Carlos Mendes Aguiar, commercieel directeur Pakketten Benelux van PostNL.

"Daarnaast gaat Sinterklaas goed met zijn tijd mee en doet hij steeds vaker zijn aankopen via mobiele telefoon", aldus Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org. "Ons onderzoek wijst uit dat in de Sinterklaasperiode zo’n 12% van de online aankopen met een smartphone is gedaan, wat bijna een verdubbeling is ten opzichte van de 7% van vorig jaar."

Populaire online Sinterklaascadeaus

Ook dit jaar is er weer een run op Lego/Duplo en gezelschapsspellen. Daarnaast zijn er de afgelopen weken een flink aantal boeken, films en cd’s uitgekomen die zeer populair zijn onder de online winkelende Nederlanders. Hieronder staat een overzicht van de populairste cadeaus:

Kinderspeelgoed/games:

Lego Star Wars

FIFA ‘17

Wereldkaart Scratchmap

Kapla

Drones

Gezelschapsspellen:

Escape Room The Game

30 Seconds

Cd’s:

Robbie Williams – Heavy Entertainment Show

K3 – Ushuaia

Bruno Mars – 24K Magic

Boeken:

J.K. Rowling – Harry Potter en Het Vervloekte Kind Deel Een en Twee

Jochem Myjer – De wereld van de Gorgels

Astrid Holleeder – Judas

Thijs Zonneveld – Thomas Dekker: Mijn Gevecht

Wijnand Jongen – Het Einde van Online Winkelen ;-)

Dvd’s:

Finding Dory

Harry Potter – Complete 8-Film Collection

Huisdiergeheimen

Ice Age: Collision Course

Parfum:

Cacharel Noa (dames)

Guess Seductive (dames)

Calvin Klein CK IN2U (heren)

Nikos Sculpture (heren)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in