Overslaan en naar de inhoud gaan

O&M boycot mogelijk Cannes

Ogilvy & Mather boycot mogelijk de komende editie van het International Advertising Festival in Cannes. Worldwide creative director…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

French noemt de beslissing ‘walgelijk’. ‘Zo ligt de focus van de jury eerder op een heksenjacht dan het beoordelen van goed werk. Op deze manier worden de kleinere bureautjes buitengesloten en weet je niet eens dát je bent buitengesloten’, zegt hij tegen Campaign. Afgelopen jaar had O&M nog zo’n 1500 inzendingen. Als O&M Cannes boycot, loopt het festival voor ongeveer 500.000 dollar aan inschrijfgeld mis. Daarnaast mist het ook het inschrijfgeld van de O&M-delegatie (vorig jaar nog 175 man). French sprak met Romain Hatchuel over de kwestie, maar deze wilde geen concessies doen.Nu Hatchuel deze week is vervangen door Franz Prenner wil French afwachten of er iets verandert. Vorig jaar kwam jury-voorzitter Bob Isherwood (Saatchi & Saatchi) met ‘The President’s Log’, een lijst met ingezonden werk dat nooit is geplaatst of uitgezonden. Tot nu toe zijn er geen andere reclamebureaunetwerken die tot een boycot overgaan.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in