Overslaan en naar de inhoud gaan

Reputatie bedrijven onderzocht

De reputatie van verschillende Amerikaanse bedrijven kan beïnvloed zijn door de manier waarop ze gereageerd hebben tijdens de 11…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Johnson & Johnson kwam uit de bus als het bedrijf met de beste reputatie in de Verenigde Staten. Microsoft en Coca-Cola werden respectievelijk tweede en derde, waarmee ze beiden hun score van vorig jaar verbeterden. Het onderzoek liet daarnaast zien dat de reputatie van veel technologie bedrijven achteruit is gegaan. Philip Morris eindigde als een na laatste op de lijst. Joy Sever van Harris Interactive licht toe dat een van de problemen die bedrijven hebben met hun reputatie te maken heeft met het feit dat maar weinig mensen op de hoogte zijn van hun liefdadigheidsactiviteiten. Harris komt aan deze resultaten door een poll op internet waar meer dan tweeduizend mensen aan meededen. Er is ook gekeken naar de effecten van de houding van de bedrijven tijdens 11 september. Het blijkt dat de respondenten in deze context extra punten toekenden op het gebied van emotionaliteit, financiële prestaties, producten, visie en sociale verantwoordelijkheid. Sever merkte verder op dat de resultaten aantonen dat bedrijven er op moeten letten liefdadigheidsprojecten en andere reputatie gevoelige zaken eerst intern te behandelen alvorens ze publiekelijk te maken. (Bron: PR Week)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in