Reputatie bedrijven onderzocht
Johnson & Johnson kwam uit de bus als het bedrijf met de beste reputatie in de Verenigde Staten. Microsoft en Coca-Cola werden respectievelijk tweede en derde, waarmee ze beiden hun score van vorig jaar verbeterden. Het onderzoek liet daarnaast zien dat de reputatie van veel technologie bedrijven achteruit is gegaan. Philip Morris eindigde als een na laatste op de lijst. Joy Sever van Harris Interactive licht toe dat een van de problemen die bedrijven hebben met hun reputatie te maken heeft met het feit dat maar weinig mensen op de hoogte zijn van hun liefdadigheidsactiviteiten. Harris komt aan deze resultaten door een poll op internet waar meer dan tweeduizend mensen aan meededen. Er is ook gekeken naar de effecten van de houding van de bedrijven tijdens 11 september. Het blijkt dat de respondenten in deze context extra punten toekenden op het gebied van emotionaliteit, financiële prestaties, producten, visie en sociale verantwoordelijkheid. Sever merkte verder op dat de resultaten aantonen dat bedrijven er op moeten letten liefdadigheidsprojecten en andere reputatie gevoelige zaken eerst intern te behandelen alvorens ze publiekelijk te maken. (Bron: PR Week)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid