Microdoelgroepen en weggefilterde reclameblokken
Met de nieuwste tv’s komt zelfs de meest verstokte couch potato in beweging. Want behalve om naar te kijken zijn de digitale, interactieve en mobiele toestellen geschikt om bankzaken mee te doen, boodschappen te bestellen, spelletjes te spelen en internet te gebruiken. De reclamebranche wrijft zich al in de handen bij het vooruitzicht van interactief adverteren, op het moment dat de kijker er behoefte aan heeft en helemaal afgestemd op zijn wensen; wat is er mooier? Toch is enige reserve op zijn plaats, want voorlopig moeten eerst de drie marktpartijen – providers, tv-zenders en fabrikanten van toestellen - zich nog verenigen. En die lopen vooralsnog bepaald niet met elkaar in de pas.
Een andere reden om de verwachtingen niet meteen al te hoog te stellen is de onvermijdelijke fragmentering die de nieuwe generatie tv’s met zich mee zal brengen. Door het groeiende aanbod aan kanalen en programma’s verspreiden de kijkers zich en ontstaan er steeds meer en steeds kleinere doelgroepen, en dat vraagt om een heel andere benadering. Last but not least is er reden tot zorg om het verschijnsel time shifting, de mogelijkheid om met de Personal Video Recorder (PVR) reclameblokken weg te filteren. Hoewel sommigen daar niet al te zwaar aan tillen: met sterk ingekorte blokken die volledig in de programma’s zijn geïntegreerd is zelfs de slimste PVR om de tuin te leiden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: Werben & Verkaufen, Innovation
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid