Overslaan en naar de inhoud gaan

Microdoelgroepen en weggefilterde reclameblokken

De televisie van morgen is digitaal, interactief en mobiel. Reden voor gejuich?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de nieuwste tv’s komt zelfs de meest verstokte couch potato in beweging. Want behalve om naar te kijken zijn de digitale, interactieve en mobiele toestellen geschikt om bankzaken mee te doen, boodschappen te bestellen, spelletjes te spelen en internet te gebruiken. De reclamebranche wrijft zich al in de handen bij het vooruitzicht van interactief adverteren, op het moment dat de kijker er behoefte aan heeft en helemaal afgestemd op zijn wensen; wat is er mooier? Toch is enige reserve op zijn plaats, want voorlopig moeten eerst de drie marktpartijen – providers, tv-zenders en fabrikanten van toestellen - zich nog verenigen. En die lopen vooralsnog bepaald niet met elkaar in de pas.

related partner content for mobile comes here

Een andere reden om de verwachtingen niet meteen al te hoog te stellen is de onvermijdelijke fragmentering die de nieuwe generatie tv’s met zich mee zal brengen. Door het groeiende aanbod aan kanalen en programma’s verspreiden de kijkers zich en ontstaan er steeds meer en steeds kleinere doelgroepen, en dat vraagt om een heel andere benadering. Last but not least is er reden tot zorg om het verschijnsel time shifting, de mogelijkheid om met de Personal Video Recorder (PVR) reclameblokken weg te filteren. Hoewel sommigen daar niet al te zwaar aan tillen: met sterk ingekorte blokken die volledig in de programma’s zijn geïntegreerd is zelfs de slimste PVR om de tuin te leiden.

Bron: Werben & Verkaufen, Innovation

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in