Overslaan en naar de inhoud gaan

Flipje's obesitas album is uit

Onder de titel 'Tiels Flipje en de Verleidelijke Vettamientjes' is deze week het afgelopen zomer aangekondigde nieuwe album van Flipje Tiel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In dit nieuwe avontuur, dat trendgevoelig inhaakt op de actuele maatschappelijke discussie omtrent overgewicht, gaat Flipje de strijd aan met de verleidingen van snoep, snacks, ongezonde versnaperingen en weinig bewegen. In de vorige twee nieuwe albums speelde Flipje ook al een maatschappelijke rol, onder meer tegen zinloos geweld.

related partner content for mobile comes here

Enige jaren terug besloot de gemeente Tiel om het in 1935 door Eelco ten Harmsen van der Beek bedachte reclamefiguurtje nieuw leven in te blazen door hem te gebruiken voor stadspromotie. Tot 1953 verschenen in totaal 45 boekjes van Flipje. Bijna vijftig jaar later, in 2002, bracht uitgeverij PrimaMedia het eerste nieuwe deel uit van de Flipje reeks. Het inmiddels bejaarde reclamefiguurtje slaat nog steeds aan: zowel van het eerste deel ('Tiels Flipje en de bevroren bloesems') als van het tweede deel ('Tiels Flipje en de vrolijke vruchten' uit 2003) werden ruim 25.000 exemplaren verkocht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in