Flipje's obesitas album is uit
In dit nieuwe avontuur, dat trendgevoelig inhaakt op de actuele maatschappelijke discussie omtrent overgewicht, gaat Flipje de strijd aan met de verleidingen van snoep, snacks, ongezonde versnaperingen en weinig bewegen. In de vorige twee nieuwe albums speelde Flipje ook al een maatschappelijke rol, onder meer tegen zinloos geweld.
Enige jaren terug besloot de gemeente Tiel om het in 1935 door Eelco ten Harmsen van der Beek bedachte reclamefiguurtje nieuw leven in te blazen door hem te gebruiken voor stadspromotie. Tot 1953 verschenen in totaal 45 boekjes van Flipje. Bijna vijftig jaar later, in 2002, bracht uitgeverij PrimaMedia het eerste nieuwe deel uit van de Flipje reeks. Het inmiddels bejaarde reclamefiguurtje slaat nog steeds aan: zowel van het eerste deel ('Tiels Flipje en de bevroren bloesems') als van het tweede deel ('Tiels Flipje en de vrolijke vruchten' uit 2003) werden ruim 25.000 exemplaren verkocht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid