Marketingkosten zorgen voor winstdaling Heineken
De kosten voor marketing en reclame namen in de eerste helft van 2005 met ruim 9 procent toe tot 676 miljoen euro. Voor onder meer de sponsoring van de UEFA Champions League en een reclamespot met de acteur Brad Pitt trok Heineken honderd miljoen euro extra uit, zo meldt de Volkskrant.
Over de eerste zes maanden van 2004 werd nog een winst van 376 miljoen euro geboekt, dit jaar is dat 345 miljoen. Dat is 8,2 procent minder. De winstdaling is voornamelijk te wijten aan de lage koers van de Amerikaanse dollar. De verkoop van bier in de Verenigde Staten levert daardoor minder geld in euro’s op.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
De BeerTender, waarvan er in Nederland al honderdduizend zijn verkocht, wordt binnen twee weken in Oostenrijk op de markt gebracht, meldt het
concern ook nog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid