Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingkosten zorgen voor winstdaling Heineken

Door onder meer de hoge marketingkosten daalde de nettowinst van Heineken met ruim acht procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kosten voor marketing en reclame namen in de eerste helft van 2005 met ruim 9 procent toe tot 676 miljoen euro. Voor onder meer de sponsoring van de UEFA Champions League en een reclamespot met de acteur Brad Pitt trok Heineken honderd miljoen euro extra uit, zo meldt de Volkskrant.

related partner content for mobile comes here

Over de eerste zes maanden van 2004 werd nog een winst van 376 miljoen euro geboekt, dit jaar is dat 345 miljoen. Dat is 8,2 procent minder. De winstdaling is voornamelijk te wijten aan de lage koers van de Amerikaanse dollar. De verkoop van bier in de Verenigde Staten levert daardoor minder geld in euro’s op.

De BeerTender, waarvan er in Nederland al honderdduizend zijn verkocht, wordt binnen twee weken in Oostenrijk op de markt gebracht, meldt het
concern ook nog.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in