Albert Heijn aan kop in prijzenslag


Met de groei heeft Albert Heijn zijn toppositie verder versterkt. Daarmee lijkt de supermarktketen de grote winnaar van de prijzenoorlog. Tot die conclusie komt het onderzoeksbureau Deloitte, dat navraag heeft gedaan over het supermarktbezoek van Nederlanders. Voor het onderzoek, waarvan de uitkomsten zaterdag in het vakblad
Distrifood werden gepubliceerd, benaderde Deloitte 1250 consumenten.
Van de ondervraagden gaf 62 procent aan dat ze Albert Heijn hebben bezocht. Vorig jaar was dat 57 procent. C1000 van concurrent Schuitema, waarin Albert Heijn een meerderheidsbelang heeft, kreeg dit jaar 40 procent van de ondervraagden over de vloer (2004: 35 procent). Nummer drie op de lijst Aldi zag het percentage bezoekers
stabiliseren op 34 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVorig jaar ging 22 procent eerst naar Albert Heijn en daarna naar een andere formule. Nu is dat 25 procent. Daarnaast wordt Albert Heijn net als vorig jaar door 20 procent als tweede supermarkt bezocht (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid