Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn aan kop in prijzenslag

Albert Heijn heeft dit jaar extra klanten naar zijn winkels weten te lokken. Van alle Nederlanders zegt 62 procent de supermarkten van AH…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de groei heeft Albert Heijn zijn toppositie verder versterkt. Daarmee lijkt de supermarktketen de grote winnaar van de prijzenoorlog. Tot die conclusie komt het onderzoeksbureau Deloitte, dat navraag heeft gedaan over het supermarktbezoek van Nederlanders. Voor het onderzoek, waarvan de uitkomsten zaterdag in het vakblad
Distrifood werden gepubliceerd, benaderde Deloitte 1250 consumenten.

related partner content for mobile comes here

Van de ondervraagden gaf 62 procent aan dat ze Albert Heijn hebben bezocht. Vorig jaar was dat 57 procent. C1000 van concurrent Schuitema, waarin Albert Heijn een meerderheidsbelang heeft, kreeg dit jaar 40 procent van de ondervraagden over de vloer (2004: 35 procent). Nummer drie op de lijst Aldi zag het percentage bezoekers
stabiliseren op 34 procent.

Vorig jaar ging 22 procent eerst naar Albert Heijn en daarna naar een andere formule. Nu is dat 25 procent. Daarnaast wordt Albert Heijn net als vorig jaar door 20 procent als tweede supermarkt bezocht (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in