Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers zijn te laag opgeleid en hebben te grote mond

Deze maand in ons zusterblad Communicatie een artikel over de relatie tussen marketeers en pr-profs.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze maand in ons zusterblad een artikel over de relatie tussen marketeers en pr-profs.

related partner content for mobile comes here

De kop geeft al aan: 'Spanning in familie'.
Het artikel gaat over het spanningsveld tussen communicado's en marketeers op de werkvloer.

Eerst komt de directeur van pr-bureau Lindblom aan het woord. Bij integrale communicatieplanning in een onderneming neemt marketing neemt vaak een leidende rol op zich, en legt extreem veel nadruk op de commerciële boodschap, aldus Ewald van Rooij.

Ik citeer: 'Volgens Van Rooij leidt de nadruk op het snelle effectbejag bij de diverse afdelingen communicatie tot grote frustratie.' Natuurlijk wil hij niet zeggen bij welke ondernemingen dit het geval is.

Mirko Creyghton, (directeur van Burson-Marsteller in Nederland) is de tweede persoon die aan het woord komt:
'Vaak zijn reclame- en marketingprofessionals huiverig voor de relatie met de pers; alsof de journalistiek er alleen op uit is een onderneming beentje te lichten.'

MolBlog-lezende marketeer, het wordt nog erger. Verraad vanuit het eigen nest.

John Koster, hoogleraar marketing implementatie en organisatie aan Nyenrode meent dat marketing lijdt aan een midlife-crisis. 'Budgetten worden geknepen, de invloed van marketing in de boardroom neemt af, marketeers slagen er onvoldoende in de onderneming marktegericht te maken en kunnen niet aantonen wat het rendement is van hun uitgaven', schrijft de auteur. Een oorzaak van het slechte imago van marketing komt doordat de marketeers een gebrek aan zwaarte vertonen.

Ik citeer weer: 'Je ziet dat aan de onderkant enorm veel mensen enthousiast het vak instromen. Nima-A is zo ongeveer het meest behaalde diploma na het zwemdiploma. Er werken veel jonge mensen, veel parttimers, die zich vooral op het operationele van marketing richten', aldus John Koster.
Aan de bovenkant, de academisch geschoolden, is te weinig instroom volgens Koster.

Als laatste:
Volgens de auteur doet de marketeer het goed bij 'de vrouwtjes'.
Zijn vrouwelijke marketeers lesbisch? Zo ja, misschien moeten we daar maar eens een artikel in TvM aan wijden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in