Insight: Mannen zijn showkokers


Uit onderzoek van Sanoma (door Trendbox en Trendwatcher Carl Rohde) blijkt dat mannen wel degelijk een grote interesse hebben in de keuken. 33% van alle mannen is zowaar een kookliefhebber, aldus Sanoma Men's Magazines. De interesse is echter van een andere aard dan die van de vrouw. Voor Sanoma en Mr. Kitchen voldoende bewijsvoering om een nieuw culinair weblog te starten, genaamd CHEFFEN.nl
The show
Waar het bij vrouwen gaat om het eindresultaat (meestal voor de goede zorg voor het gezin) gaat het bij de man om het proces (hoe maak ik iets klaar). Verse ingrediënten (de zgn. 'software'), de nieuwste middelen (de zgn. 'hardware') en een hoge mate van kennis zijn de belangrijkste elementen in en om de keuken voor de man. Nu zal (op basis van mijn eigen kennis) de man wat minder frequent koken dan de vrouw, maar zijn bestedingspatroon per kookbeurt zal waarschijnlijk hoog zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Cheffen.nl door experts
De weblog krijgt zijn inhoud van een aantal echte vakmensen; www.misterkitchen.nl, Sanoma Men's Magazines, familiebedrijf in keukenbenodigdheden Duikelman, recensiesite IENS.nl, de Amsterdamse topslagerij Fred & Yolanda de Leeuw, versvishandel Jan van As, Wijnsuggestie.nl, Vanilla Venture en vele andere culinaire experts.
Bron: Persbericht Sanoma / Cheffen.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid