Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers investeren massaal in social media monitoring

Het merendeel van de marketeers (66 procent) is van plan om dit jaar te investeren in social media monitoring (SMM).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de Annual Marketing Survey van Alterian. Dit jaar namen 1068 marketingprofessionals uit de hele wereld deel aan het onderzoek. Een van de belangrijkste resultaten is dat 66 procent van deze marketeers de komende twaalf maanden in social media monitoring (SMM) zal investeren. Van deze groep geeft 40 procent aan meer dan een vijfde van het traditionele direct marketingbudget hiervoor te zullen inzetten.
Een meerderheid (67 procent) van de respondenten is bovendien van mening dat social media ‘steeds belangrijker’ of zelfs ‘noodzakelijk’ zijn om als bedrijf succesvol te zijn.

related partner content for mobile comes here

Ruim een derde (36 procent) van de respondenten investeert nu al in SMM en analysetools. Dit resultaat onderstreept volgens David Eldrigde, ceo van Alterian, het groeiende besef dat luisteren naar klanten en prospects de kern van een social media marketingstrategie vormt. Tegelijk is het van belang om de ROI van deze activiteiten meetbaar te maken: “Zonder investeringen in tools om te luisteren en te meten, zijn de geplande investeringen in social media niet effectief. De kern van een effectieve strategie voor social media is en blijft luisteren.”

De resultaten van het zevende Alterian-onderzoek zijn gepresenteerd tijdens een webinar en zijn te bekijken.

Een exemplaar van het onderzoek is te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in