Loekie voor beste commercial aller tijden naar Rolo-Olifant
Het is de commercial waarin een jongetje een babyolifant zijn laatste Rolo aanbiedt. Als de olifant volwassen is haalt hij tijdens een optocht zijn gelijk. Redenen voor de vakjury om de Rolo-Olifant te kiezen waren o.a. de juiste dosis humor die er in gebruikt werd en die geliefd is bij het publiek. Bijna 10 Jaar na dato wordt de commercial kennelijk nog door velen herkend.
De reguliere Gouden Loeki van 2004 ging overigens naar de commercial ‘Leeuw’ van Centraal Beheer Achmea, gemaakt door DDB Amsterdam. In de commercial is het gezin na een dagje dierenpark op weg naar huis met op het dak van de auto een meeliftende leeuw.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe tweede plaats in de finale van de Gouden Loeki 2004 is voor Centraal Beheer Achmea met ‘Schoonmaaksters’. Op de derde plaats eindigde Citroën met ‘Huis aan Huis’. De vierde plaats was voor Fortis met ‘Ruud Gullit’ en Delta Lloyd met ‘Booming Car/EK’ eindigde op vijf.
Centraal Beheer Achmea kreeg bijna 30 procent van de stemmen. In aanloop naar de finale vond op www.goudenloeki.nl een voorverkiezing plaats. Tijdens de finale en de voorverkiezing hebben in totaal 135.000 mensen gestemd.
De commercial ‘Leeuw’ is de 38ste in de reclamecampagne van Centraal Beheer Achmea. Hiermee maakt Centraal Beheer Achmea goede aanspraak op de titel langstlopende TV campagne ooit. De commercial is gemaakt door dezelfde makers als ‘Paard’, genomineerd voor de Gouden Loeki 2003 en als vierde in de Top-5 geëindigd.
Voorgaande winnaars van de Gouden Loeki zijn:
- 1995: Zwaan van KLM
- 1996: Olifant van Rolo
- 1997: Bommetje van Melkunie
- 1998: Goal! van Calvé Pindakaas
- 1999: Haai van de Gouden Gids
- 2000: Archeologen van Dommelsch
- 2001: Rio van Centraal Beheer Achmea
- 2002: Voetballertje van Calvé
- 2003: Klussen van Amstel
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid