Overslaan en naar de inhoud gaan

Kassa supermarkt rinkelt dit jaar harder dan vorig jaar juli

De supers zetten een half procent meer om dan een jaar eerder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Supermarkten in Nederland hebben in juli iets meer omgezet dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK.

related partner content for mobile comes here

De grootgrutters boekten in juli een omzet van bijna 3,2 miljard euro. Dat is een stijging van 0,5 procent ten opzichte van juli 2014. In de eerste zeven maanden van het jaar werd voor ruim 20 miljard aan boodschappen verkocht, wat 0,7 procent meer is dan in 2014.

Gemiddeld betaalt de consument 21,89 euro per bezoek aan de supermarkt. Ten opzichte van juli vorig jaar is dat een daling van 1,5 procent, maar het aantal supermarktbezoeken is daarentegen met 2 procent gestegen.

Volgens GfK is het inmiddels gebruikelijk geworden om ook op zondag boodschappen te doen. Ruim twee derde van de Nederlandse huishoudens gaat regelmatig naar de supermarkt op de traditionele rustdag, wat zorgt voor een omzet van 1,3 miljard euro.

Vooral jongeren maken gebruik van de zondagsopening, terwijl gepensioneerden liever op andere dagen hun boodschappen halen. Ook verschilt het animo per regio. Consumenten in het noorden en oosten gaan minder vaak op zondag naar de super dan mensen in de Randstad.

Vrijdag en zaterdag blijven de populairste dagen om inkopen te doen. Bijna de helft van alle boodschappen wordt op deze twee dagen gekocht. Mede door de toename aan supermarkten die ook op zondag open zijn, neemt dit aantal wel af.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in