Overslaan en naar de inhoud gaan

Ilse wijzigt wervingssysteem

Ilse Media Groep is gestopt met het aanbieden van cost-per-click advertentieruimte. Dit zegt directeur Paul Molenaar in een interview…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Cost-per-click deals vormden de doodsteek voor internet als marketingmedium’, aldus Molenaar. ‘Het alleen betalen voor een click op een button of een banner, daarmee is het medium erg veel onrecht aangedaan.’ Molenaar vindt dat het merk-effect nog onderbelicht blijft. Met Ilse wil hij bewijzen dat dit effect er wel degelijk is, daarbij verwijst hij naar ‘belangrijke concurrent’ die dit volgens hem ‘goed doet’, samen met DoubleClick (bureau voor online advertising).

related partner content for mobile comes here

Over de deal met VNU zegt de Ilse Media-directeur: ‘Ik zou namens Ilse Media Groep nooit de toezegging hebben gedaan om de VNU titels online te brengen, als niet duidelijk zou zijn hoe er geld mee verdiend zou gaan worden.’ Dat een deel van de VNU-titels online zou brengen was juist een van de uitgangspunten na de overname door VNU. Bij Sanoma zal Ilse Media Groep in elk geval niet de exploitant worden van nieuw te lanceren sites, aldus Molenaar. ‘Daarover is nu al een besluit genomen met Sanoma.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in