Ilse wijzigt wervingssysteem
‘Cost-per-click deals vormden de doodsteek voor internet als marketingmedium’, aldus Molenaar. ‘Het alleen betalen voor een click op een button of een banner, daarmee is het medium erg veel onrecht aangedaan.’ Molenaar vindt dat het merk-effect nog onderbelicht blijft. Met Ilse wil hij bewijzen dat dit effect er wel degelijk is, daarbij verwijst hij naar ‘belangrijke concurrent’ MSN.nl die dit volgens hem ‘goed doet’, samen met DoubleClick (bureau voor online advertising).
Over de deal met VNU zegt de Ilse Media-directeur: ‘Ik zou namens Ilse Media Groep nooit de toezegging hebben gedaan om de VNU titels online te brengen, als niet duidelijk zou zijn hoe er geld mee verdiend zou gaan worden.’ Dat Ilse een deel van de VNU-titels online zou brengen was juist een van de uitgangspunten na de overname door VNU. Bij Sanoma zal Ilse Media Groep in elk geval niet de exploitant worden van nieuw te lanceren sites, aldus Molenaar. ‘Daarover is nu al een besluit genomen met Sanoma.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid