Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe lanceer je in deze tijd een magazine?

INTERVIEW Audax toont lef en lanceert - tegen de wetten van het gezond verstand in - een magazine. Interim-directeur van Audax Marieke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat is er eigen aan Blond Magazine?
MC: &;is een origineel, herkenbaar en typisch Nederlands merk met heel veel fans. (Blond Amsterdam is oorspronkelijk een serviesmerk, maar kent inmiddels een brand stretch naar ondere andere papierwaren, red.) Voor die fans is er nu Blond Magazine waarin dezelfde humor, gezelligheid en creativiteit die het merk uitstraalt is terug te vinden. Blond Magazine geeft een inkijkje in de wereld van de vrouwen achter Blond en is daarmee deels een personality magazine, gecombineerd met heel veel creatieve ideeën om je leven een beetje meer "blond" te maken.’

related partner content for mobile comes here

 

De samenwerking Blond/Audax doet denken aan het tegenwoordig in zwang zijnde ‘native advertising’. Moeten we Blond Magazine inderdaad zo zien?
MC: ‘Blond Magazine is nooit bedoeld geweest als native advertising of sponsored magazine. Integendeel, we hebben er steeds naar gestreefd dat het in het blad ging om het Blond-gevoel en niet om de Blond producten. Als het magazine toch zorgt voor een meer positieve merkbeleving van het merk Blond is dat mooi meegenomen, maar geen doel op zich.’

 

Is dit de toekomst van bladen maken?
MC: ‘Ik geloof zeker dat er toekomst is voor meer vruchtbare samenwerkingen tussen uitgevers en externe partners met een eigen fanbase en/of content. Ik heb nog wel een verlanglijstje van partijen waarmee ik graag zou samenwerken.’

 

Hoe kijken jullie naar de bestaanshorizon van Blond magazine?
MC: ‘We hebben nog geen lange termijnplannen gemaakt voor Blond Magazine, maar als de lezers net zo enthousiast zijn als wij hebben we genoeg ideeën voor nog veel meer nummers.’

 

Lezersmarkt of advertentiemarkt?
MC: ‘Het verdienmodel is primair gericht op de Lezersmarkt maar adverteerders horen er natuurlijk bij.’

 

Blond magazine
Consumentenprijs: €4,95
Tarief advertentiepagina €3.500
Verschijningsfrequentie: nog nader te bepalen
Doelstelling betaalde oplage: geen opgave

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in