Overslaan en naar de inhoud gaan

Het leven is te kort voor Vodafone

De nieuwe pay off van Vodafone; “Power to You” is duidelijk anders dan: “Make the most of Now”. De lancering van de nieuwe campagne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik vond Vodafone altijd volwassen en stijlvolle campagnes hebben. Ik kan me de geweldige spot van de nog goed herinneren. Maar ook de algehele grafische stijl vind/ vond ik mooi.
THEY heeft nu een ’monsterlijke’ campagne gemaakt met een spotje over een spotje over gunstige en een spotje over bellen in het .

related partner content for mobile comes here

In de spotjes spelen mensen met monsterkoppen op de hoofdrol in typische Nederlandse settings. Op de staat: “Het campagneconcept is gebaseerd op het idee dat mensen zich nog te vaak laten tegenhouden door onnodige belemmeringen. Vodafone gelooft dat technologie die belemmeringen weg zou moeten nemen omdat het leven eigenlijk te kort is om je laten beperken: Life's too short. Voor de tv-commercials is gekozen voor een 1.0 wereld waarin figuren herkenbaar menselijk gedrag laten zien en waarin ze tegen allerlei beperkingen aanlopen...”

ACHTUNG maakte het waarin de consument andere consumenten cadeautjes kunnen geven. Het is de feestelijke start van de campagne. Het levert sympathieke filmpjes op, alleen zie ik niet zo snel de toegevoegde waarde of de samenwerking tussen online en de spotjes. Maar verbeter me alsjeblieft.

Als ik eerlijk ben weet ik niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik vind de spotjes redelijk grappig maar niet hilarisch. Wel gedurfd en anders, dat wel. Maar goed?

Ik zie ook niet direct welke doelgroep zich hierdoor aangesproken moet voelen. De campagne van Hi voor de nieuwe nummeropslag applicatie, vind ik bijvoorbeeld beter. Die campagne heeft een jonge doelgroep, maar werkt overstijgend door de humor en de duidelijke boodschap. De populairiteit kun je zien aan de opmerkingen onder het youtube filmpje, mensen vertalen het hysterische meisje. Ik las dat de Hi campagne voort komt uit een vraag van de doelgroep.
Power to You is ook een vrijbrief aan de doelgroep voor meer inspraak. Dat klinkt dan wel weer veelbelovend. Power to the VodafonePeople!

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in