Het leven is te kort voor Vodafone
Ik vond Vodafone altijd volwassen en stijlvolle campagnes hebben. Ik kan me de geweldige spot van de ééndagsvlieg nog goed herinneren. Maar ook de algehele grafische stijl vind/ vond ik mooi.
THEY heeft nu een ’monsterlijke’ campagne gemaakt met een spotje over Wifi een spotje over gunstige belprijzen en een spotje over bellen in het buitenland.
In de spotjes spelen mensen met monsterkoppen op de hoofdrol in typische Nederlandse settings. Op de website staat: “Het campagneconcept is gebaseerd op het idee dat mensen zich nog te vaak laten tegenhouden door onnodige belemmeringen. Vodafone gelooft dat technologie die belemmeringen weg zou moeten nemen omdat het leven eigenlijk te kort is om je laten beperken: Life's too short. Voor de tv-commercials is gekozen voor een 1.0 wereld waarin figuren herkenbaar menselijk gedrag laten zien en waarin ze tegen allerlei beperkingen aanlopen...”
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamACHTUNG maakte het webconcept waarin de consument andere consumenten cadeautjes kunnen geven. Het is de feestelijke start van de campagne. Het levert sympathieke filmpjes op, alleen zie ik niet zo snel de toegevoegde waarde of de samenwerking tussen online en de spotjes. Maar verbeter me alsjeblieft.
Als ik eerlijk ben weet ik niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik vind de spotjes redelijk grappig maar niet hilarisch. Wel gedurfd en anders, dat wel. Maar goed?
Ik zie ook niet direct welke doelgroep zich hierdoor aangesproken moet voelen. De campagne Pokkie Foetsie van Hi voor de nieuwe nummeropslag applicatie, vind ik bijvoorbeeld beter. Die campagne heeft een jonge doelgroep, maar werkt overstijgend door de humor en de duidelijke boodschap. De populairiteit kun je zien aan de opmerkingen onder het youtube filmpje, mensen vertalen het hysterische meisje. Ik las dat de Hi campagne voort komt uit een vraag van de doelgroep.
Power to You is ook een vrijbrief aan de doelgroep voor meer inspraak. Dat klinkt dan wel weer veelbelovend. Power to the VodafonePeople!
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid