Overslaan en naar de inhoud gaan

Succes Google, Amazon en Zara bij Best Global Brands

Google, Amazon en Zara zijn de sterkste groeiers op de top-100 ranglijst van ‘Best Global Brands’ die Interbrand en BusinessWeek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het eerst is de totale waarde van de 100 merken gedaald: met 4,6 procent, ofwel 55,47 miljard dollar. Het Zwitserse UBS maakte de grootste val en zakte van plaats 41 naar 72, daarbij 50 procent aan merkwaarde inboetend. Coca-Cola voert voor het negende jaar op rij de ranglijst aan met een merkwaarde van boven de 68,5 miljard dollar.

related partner content for mobile comes here

Volgens managing director Josh Feldmeth van Interbrand Amsterdam hebben de grote Nederlandse merken met uitzondering van Philips de afgelopen jaren merkpotentieel laten liggen. Verder hebben zeven merken uit de lijst van vorig jaar plaats moeten maken voor nieuwkomers. De opvallendste uitvallers zijn Merrill Lynch, vorig jaar nog op 34e, en AIG, in 2008 nog op plaats 54. Beide banken moesten overeind worden gehouden door de Amerikaanse overheid. ING, vorig jaar nog op nummer 86, zakte als gevolg van subprime-verliezen eveneens uit de top 100. Het verging grote banken en automerken het slechtst, terwijl voedselfabrikanten hun merkwaarde zagen toenemen, vooral omdat mensen door de crisis vaker thuis eten.

Feldmeth: 'Tien jaar ervaring in het rangschikken van de meest waardevolle merken ter wereld leert dat merken zeer stabiele duurzame bedrijfseigendommen zijn, die substantiële waarde creëren en deze behouden als ze goed gemanaged worden.

Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in