Overslaan en naar de inhoud gaan

Leiden profileert zich als Communicatiestad

Met de benoeming van Peter Duijvestein tot directeur is afgelopen donderdag Leiden Communicatiestad van start gegaan. De Stichting Leiden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het doel van Leiden Communicatiestad is om een nieuwe belangrijke pijler van de Leidse kennis- en creatieve economie toe te voegen, naast de bio science. De stichting wordt gefinancierd door de gemeente Leiden, de Universiteit Leiden, Hogeschool Leiden, ROC Leiden, Kamer van Koophandel en bedrijven in de communicatiesector.

related partner content for mobile comes here

Leiden is volgens de initiators van oudsher een communicatiestad bij uitstek. Alle disciplines uit de communicatieketen zijn ruim vertegenwoordigd: uitgevers, drukkers, tekstschrijvers, fotografen, vormgevers, ICT-bedrijven, audiovisuele bedrijven, tentoonstellingontwerpers. Zowel gevestigde namen als nieuwkomers. Universiteit, hogeschool en ROC bieden een groeiend aantal studies op het gebied van communicatie.

In de communicatiesector in Leiden e.o. werken al duizenden professionals. De komende jaren wil Leiden werken aan innovatieve samenwerkingsvormen en een creatieve omgeving voor de communicatiebranche. Het Huis van de Communicatie in Nieuwe Energie is daar een eerste tastbaar resultaat van: huisvesting voor meer dan dertig communicatiebedrijven, podium en ontmoetingsplek voor de communicatiebranche onder één dak. De Meelfabriek en mogelijk een deel van het Nobelcomplex zullen volgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in