Gouden EMMA voor KLM
Het luchtvaartbedrijf ontving de onderscheiding uit handen van juryvoorzitter Marc Borgers (ook voorzitter van de E-mail Marketing Associatie Nederland EMMA), tijdens de achtste editie van de Nationale E-mail Marketing Conferentie. Bol.com kreeg een zilveren EMMA en Koninklijke Landmacht won brons.
KLM ontving goud voor de case ‘KLM Bluebizz lifecycle: van e-mailcontacten naar waardevolle relaties’, die het samen met Close Contact en MichaelStraathof.com ontwikkelde. Borgers: 'Het is een robuuste case. Degelijk, maar ook creatief, er is sprake van een goede segmentatie en zowel de probleem- als de doelstellingen zijn zeer helder vooraf geformuleerd. Er is sprake van een zeer doordacht programma. De keuze voor het kanaal e-mail in de communicatiestrategie is een zeer goede. De juiste momenten om klanten te bereiken met relevante content zijn vastgesteld en worden goed benut. Ook de functionaliteiten in de e-mailings zijn erg goed”.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBol.com won zilver met ‘De wereld van bol.com’. De jury roemt de creativiteit die wordt ingezet om nieuwe, bestaande, actieve en niet-actieve klanten bol.com beter te laten kennen. De uitwerking is goed en de resultaten, voor zover bekend, zijn dat ook.
Bij de case van de Koninklijke Landmacht is de jury met name te spreken over de toepassing van ‘realtime dynamic imaging’. Hierdoor is het personaliseren van teksten in afbeeldingen mogelijk terwijl het er kwalitatief goed uit blijft zien. Dat voegt waarde toe aan de branche en draagt bij aan het succes van de case.
De EMMA-jury bestond naast Marc Borgers uit Beer Flik (Dynamic Zone), Peter Joziasse (Avro), Michel Schaeffer (bol.com) en Paul Petermeijer (BBP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid