Amsterdam Marathon zoekt sponsor via viral


Op zondag 18 oktober a.s. vindt de Amsterdam Marathon weer plaats. Dit jaar met maar liefst 25.000 deelnemers en een breed veld aan toppers aan de start voor het Nederlands Kampioenschap Marathon. Start en finish vinden als van oudsher weer plaats in het Olympisch Stadion. Maar ondanks al dit positief nieuws is de organisatie nog steeds hoofdsponsorloos, nadat ING vorig jaar afscheid nam als sponsor en haar runningbranche in de ban deed.
Via een collega kreeg ik onderstaande viral video door die de organisatie heeft laten maken om aandacht te vragen voor de Amsterdam Marathon en potentiële sponsors te trekken. Een fantastisch mooie gestileerde film gemaakt door Yune waarin zeer succesvol getracht is het kerngevoel van hardlopen weer te geven. Namelijk Het gevoel dat je alles om je heen vergeet en je in een "flow" terecht komt. Net of er niemand is, als in een droom, als in een lege stad ....
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNaast de persoonlijke klik als loper met de beelden, vind ik het communicatief en creatief technisch sterk in elkaar zitten, waarbij Yune er echt in geslaagd is de essentie te verbeelden. Dat zie je niet vaak meer.
Ps. mocht een marketeer hier op Molblog de Amsterdam Marathon willen sponsoren laat dan een reactie achter :-)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid