Firefish opent vestiging in Nederland
Voormalig Synovate Insights directeur Kees van Duyn leidt Firefish. Het bureau ziet kansen in de lokale markt voor strategisch, innovatief en vooral hoogwaardig kwalitatief onderzoek. Het richt zich daarbij op onderzoek als means-to-an-end: het interpreteren en vertalen van onderzoeksresultaten naar insights en concrete adviezen aan de klant. Daartoe beroept het zich op gedegen kennis van marketing, branding en communicatie, en gebruikt het inzichten uit onder andere de neurowetenschappen en Behavioural Econonomics om resultaten te verrijken.
Firefish gaat zowel on- als offline kwalitatieve technieken inzetten, al dan niet in combinatie met mobile en social media. Het wil zich onderscheiden van bureaus die alleen of voornamelijk on- of offline onderzoek doen. Volgens ceo Jem Fawcus is dit het antwoord op de beperkingen van ‘traditionele’ methoden in een snel veranderende wereld. 'Kwalitatief onderzoek wordt daarmee een manier van denken in plaats van een process of methode.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid