Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mailmarketeers testen niet

E-mail is een medium dat zich bij uitstek leent om commercieel mee te testen, zou je denken. Binnen 24u weet je immers je respons. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op staat een interessant artikel over waarom bijna 40% van de Amerikaanse e-mailmarketeers niet testen. Het is gebaseerd op een onderzoek van waar een uitgebreider verslag te downloaden is.

related partner content for mobile comes here

Een korte samenvatting:
• De belangrijkste redenen om niet te testen zijn: Ik weet niet hoe (33%), ik heb er geen tijd voor (27%) en mijn e-mailplatform ondersteunt het niet!
• Op de onderwerpregel wordt het meest getest (85% is natuurlijk ook het makkelijkst), daarna volgen calls to action, design en body copy (rond de 50-55%).
• Timing: Tussen de middag en in iets mindere mate in het begin van de werkdag (ochtend) blijken de meest succesvolle verzendmomenten te zijn.

Uit eerder onderzoek van Marketing Sherpa (Anne Holland) kwam naar voren dat het testen van het design het meest positieve effect op de respons had, gevolgd door testen met het aanbod en daarna testen met de subjectline.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in