E-mailmarketeers testen niet


Op www.emarketer.com staat een interessant artikel over waarom bijna 40% van de Amerikaanse e-mailmarketeers niet testen. Het is gebaseerd op een onderzoek van eROI waar een uitgebreider verslag te downloaden is.
Een korte samenvatting:
• De belangrijkste redenen om niet te testen zijn: Ik weet niet hoe (33%), ik heb er geen tijd voor (27%) en mijn e-mailplatform ondersteunt het niet!
• Op de onderwerpregel wordt het meest getest (85% is natuurlijk ook het makkelijkst), daarna volgen calls to action, design en body copy (rond de 50-55%).
• Timing: Tussen de middag en in iets mindere mate in het begin van de werkdag (ochtend) blijken de meest succesvolle verzendmomenten te zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit eerder onderzoek van Marketing Sherpa (Anne Holland) kwam naar voren dat het testen van het design het meest positieve effect op de respons had, gevolgd door testen met het aanbod en daarna testen met de subjectline.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid