'Dagbladen marktleider online display advertising'


In het derde kwartaal van 2011 is voor 162 miljoen euro bruto aan online display advertising geregistreerd. Het aandeel voor de online dagbladen komt daarmee uit op ruim 41 miljoen. Dit meldt Cebuco na een analyse van de nieuwe registratie van online display advertising die Nielsen per 1 juli 2011 is gestart.
In de nieuwe registratie is internet na tv en dagbladen qua bruto bestedingen het derde mediumtype geworden. Binnen het advertentiekanaal nemen dagbladsites een dominante positie in. Het gaat hier om de verzameling sites van dagbladmerken, van zowel de landelijke, de regionale als de gratis dagbladen. De Telegraaf heeft daarvan met ruim 66 pct het grootste aandeel. Wel blijken enkele regionale dagbladen het goed te doen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNa online dagbladen volgt de categorie Nieuws & Opinie met een aandeel van 25 pct. Binnen deze categorie treft men naast weekbladen en opiniebladen ook een grote speler als Nu.nl aan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid