Overslaan en naar de inhoud gaan

'Dagbladen marktleider online display advertising'

De categorie Dagbladsites is met een aandeel van 26 pct marktleider binnen de bruto mediabestedingen van internetreclame, meldt Cebuco.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het derde kwartaal van 2011 is voor 162 miljoen euro bruto aan online display advertising geregistreerd. Het aandeel voor de online dagbladen komt daarmee uit op ruim 41 miljoen. Dit meldt na een analyse van de nieuwe registratie van online display advertising die Nielsen per 1 juli 2011 is gestart.

related partner content for mobile comes here

In de nieuwe registratie is internet na tv en dagbladen qua bruto bestedingen het derde mediumtype geworden. Binnen het advertentiekanaal nemen dagbladsites een dominante positie in. Het gaat hier om de verzameling sites van dagbladmerken, van zowel de landelijke, de regionale als de gratis dagbladen. De Telegraaf heeft daarvan met ruim 66 pct het grootste aandeel. Wel blijken enkele regionale dagbladen het goed te doen.

Na online dagbladen volgt de categorie Nieuws & Opinie met een aandeel van 25 pct. Binnen deze categorie treft men naast weekbladen en opiniebladen ook een grote speler als aan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in