Retailkenner Rutte: ‘Gratis HEMA-taart pr-stunt’


Retailkenner Gerard Rutte wijst erop dat donderdagmiddag al berichten over Twitter gingen dat een gratis taart te bestellen was. HEMA moet dat geweten hebben, want die volgen Twitter op de voet, weet Rutte. “Ze hadden meteen kunnen ingrijpen, maar dat hebben ze niet gedaan.”
"De directie is natuurlijk meteen op de hoogte gesteld," denkt Rutte, "en ze hebben gedacht laat maar gebeuren." HEMA had alle bestellingen kunnen annuleren door zich op de algemene voorwaarden te beroepen, maar dat deden ze niet, aldus Rutte. "Van een klein foutje hebben ze een positief gebeuren gemaakt; een buitengewoon slimme actie."
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok merkenstrateeg Paul Moers van marketingstrategiebureau PM.SMS gelooft niet in toeval. Hij spreekt van een beslist weldoordachte marketingstunt. “Dit soort fouten maakte de HEMA niet. Ze hadden a la seconde kunnen ingrijpen, maar deden dat pas aan het einde van de dag.'
Moers wijst erop dat HEMA bovendien een geschiedenis heeft in publiciteitsstunts. “Een sympathieke goeie grap. Even laten zien dat we er zijn,” concludeert Moers. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid