Overslaan en naar de inhoud gaan

Retailkenner Rutte: ‘Gratis HEMA-taart pr-stunt’

“Een dijk van een pr-stunt.” Zo karakteriseren retail- en marketingdeskundigen het 'foutje' op de website van de HEMA, waardoor vele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Retailkenner Gerard Rutte wijst erop dat donderdagmiddag al berichten over Twitter gingen dat een gratis taart te bestellen was. HEMA moet dat geweten hebben, want die volgen Twitter op de voet, weet Rutte. “Ze hadden meteen kunnen ingrijpen, maar dat hebben ze niet gedaan.”

related partner content for mobile comes here

"De directie is natuurlijk meteen op de hoogte gesteld," denkt Rutte, "en ze hebben gedacht laat maar gebeuren." HEMA had alle bestellingen kunnen annuleren door zich op de algemene voorwaarden te beroepen, maar dat deden ze niet, aldus Rutte. "Van een klein foutje hebben ze een positief gebeuren gemaakt; een buitengewoon slimme actie."

Ook merkenstrateeg Paul Moers van marketingstrategiebureau PM.SMS gelooft niet in toeval. Hij spreekt van een beslist weldoordachte marketingstunt. “Dit soort fouten maakte de HEMA niet. Ze hadden a la seconde kunnen ingrijpen, maar deden dat pas aan het einde van de dag.'

Moers wijst erop dat HEMA bovendien een geschiedenis heeft in publiciteitsstunts. “Een sympathieke goeie grap. Even laten zien dat we er zijn,” concludeert Moers. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in