Consumenten nog minder bereid tot aankopen


Sinds 1985 was de koopbereidheid niet zo laag. De index kwam uit op -23 tegen -21 in de vorige maand, gecorrigeerd voor seizoensinvloeden. Bijna niemand vindt dit een gunstige tijd voor grote aankopen.
Consumenten blijken hun plannen om minder te kopen doorgaans met een zekere vertraging uit te voeren. ‘Uit analyses blijkt dat een lagere koopbereidheid binnen circa negen maanden leidt tot lagere aankopen', stelt onderzoeker G. Buiten van het CBS.
Mensen kopen vooral minder producten die ze als luxe ervaren. ‘Bijvoorbeeld bij woninginrichting en de horeca zagen we daardoor vorig jaar al afnemende bestedingen. Sindsdien is de koopbereidheid sluipend verder gedaald.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWel zijn de consumenten geleidelijk iets positiever geworden over de algemene economie, ondanks de berichten dat Nederland in een recessie is geduikeld (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid