Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Kies je eigen cocktail met Teisseire als vruchtensiroop

Mindshare en Wayne Parker Kent zetten propositie in de markt met contentcampagne.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hiervoor moet gewerkt worden aan merkvoorkeur.  Gekozen is voor een oplossing waarin Teisseire zich positioneert als vruchtensiroop dat naast dorstlesser ook ideaal is om cocktails mee te bereiden. Op deze manier moet het merk een rol spelen in zowel het verrijken als het aanzetten tot de gebruiksmomenten. Bureau Mindshare is verantwoordelijk voor de effectiviteit van de propositie.

Hiervoor is door Wayne Parker Kent ontwikkeld, een online contentplatform waar de bezoeker via een interactieve quiz ontdekt welke cocktail bij hem/haar past.

Videoserie 

De website bevat daarnaast recepten, how-to video’s en een videoserie rondom een aantal influencers als Anna Nooshin (NSMBL) en Monique van Loon (Culy).

De site wordt onder meer aangejaagd via diverse artikelen op NSMBL, Famme en Culy. Om de positionering verder aan te sterken heeft PR bureau Blyde een workshop georganiseerd waar cocktailshaker Boris Chlebec bloggers en journalisten het vak leert.

Het succes van de campagne wordt kwantitatief afgemeten door te kijken naar metrics als bezoekduur, uitkijktijden en scroll-gedrag. Aanvullend wordt een effectstudie uitgevoerd, waar middels een specifieke Facebook-advertentie vragen gesteld kunnen worden aan mensen die eerder in contact zijn gekomen met de campagne content. De resultaten moeten inzicht geven in de kracht van contentmarketing en de daadwerkelijke invloed die het heeft op merkvoorkeur.

De campagne loopt van juni tot begin september.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits

Teisseire: Jonathan Ansell, Maria Kypraiou, Marije Voorn

Strategie Mindshare: Martijn Pronk, Ward Cuiper

Concept en Productie Wayne Parker Kent: Rosalie van Zuilen, Sander Hooghiemstra

PR Blyde: Claire Heerkens, Marie Claire Schimmelpenninck 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in