Brinkhorst MSN’t voor DigiBewust


Bij de presentatie van de campagne kreeg minister Brinkhorst een spoedcursus MSN van leerlingen van klas 1E van het Haagse Montessori Lyceum. Hij kreeg uitleg over de voor- en nadelen van het populaire chatprogramma.
De cursus vormde het officiële begin van de voorlichtingscampagne Digibewust van het ministerie van Economische Zaken in samenwerking met KPN, Microsoft en TPG Post. Het is de bedoeling dat ook andere marktpartijen zich bij dit initiatief aansluiten. Op dit moment is volgens de initiatiefnemers voor veel mensen het gebrek aan vertrouwen in de techniek nog een drempel om de techniek daadwerkelijk te gaan gebruiken. De campagne moet mensen bewust maken hoe de techniek een betrouwbare partner kan zijn. De campagne moet jongeren en het MKB informeren over hoe je optimaal kunt omgaan met de mogelijkheden van digitale middelen zoals internet, e-mail, chatten en online betalen.Tegelijkertijd wil de campagne mensen bewust maken van de mogelijke gevaren en risico’s van internet, zoals hacking, spam en virussen. Voor de campagne is de website www.digibewust.nl, die informeert over veilig gebruik van digitale middelen te vergroten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid