Studie: Narrowcasting heeft positieve invloed op koopgedrag
TV-schermen in de winkel kunnen koopgedrag en winkelkeuze positief beinvloeden, zo blijkt uit een onderzoek van het Amerikaanse…
Arbitron onderzocht de houding van Amerikanen ten opzichte van narrowcasting. De resultaten zijn overwegend positief: 29 procent van consumenten die een product heeft gezien op een televisiescherm, koopt dat product spontaan.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Meer resultaten:
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu- 33 procent van de winkelende consumenten kijkt weleens naar commerciële in-store video.
- 1 op de 10 shoppers maakt er een gewoonte van om retailvideo te bekijken en onderbreekt het winkelen hiervoor regelmatig. 32 procent stopt soms om naar de instore video te kijken.
- Meer dan driekwart van de kijkers vindt de televsieschermen handig.
- Meer dan de helft van de consumenten die naar retailvideo kijkt (52 procent vondt dat meer winkels moeten overgaan tot narrowcasting
- Indien men voor de keuze wordt gesteld om te winkelen in een winkel met of in een winkel zonder televisieschermen, prefereert 42 procent van de videokijkers een winkel met instore televisie. Welke content wordt het meeste gewaardeerd bij narrowcasting? 81 procent van de consumenten wil specifieke winkelgerelateerde content bekijken. Aanbiedingen scoren het hoogst: 81 procent is hierin geinteresseerd, gevolgd door productinformatie (72 procent) en speciale evenementen (68 procent). De onderzoekers vonden dat vooral jongeren (18-34 jaar) videoschermen het meeste waarderen. 84 procent van deze doelgroep vindt de schermen handig, tegenover 64 procent van de doelgroep 50 jaar en ouder. 72 procent van de jonge consumenten wil ook wel muziekvideo’s bekijken tijdens het shoppen. 46 procent van de mannen is ook geinteresseerd in (sport)nieuws en –uitslagen tijdens het winkelen. Het onderzoek, Consumer Interest and Acceptance of Video Displays in Retail Environments, is gebaseerd op telefonisch onderzoek onder toevallig geselecteerde 1000 deelnemers aan de Arbitron-database (het bedrijf laat consumenten online een dagboek bijhouden).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid