Overslaan en naar de inhoud gaan

Studie: Narrowcasting heeft positieve invloed op koopgedrag

TV-schermen in de winkel kunnen koopgedrag en winkelkeuze positief beinvloeden, zo blijkt uit een onderzoek van het Amerikaanse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Arbitron onderzocht de houding van Amerikanen ten opzichte van narrowcasting. De resultaten zijn overwegend positief: 29 procent van consumenten die een product heeft gezien op een televisiescherm, koopt dat product spontaan.

related partner content for mobile comes here

Meer resultaten:

  • 33 procent van de winkelende consumenten kijkt weleens naar commerciële in-store video.
  • 1 op de 10 shoppers maakt er een gewoonte van om retailvideo te bekijken en onderbreekt het winkelen hiervoor regelmatig. 32 procent stopt soms om naar de instore video te kijken.
  • Meer dan driekwart van de kijkers vindt de televsieschermen handig.
  • Meer dan de helft van de consumenten die naar retailvideo kijkt (52 procent vondt dat meer winkels moeten overgaan tot narrowcasting
  • Indien men voor de keuze wordt gesteld om te winkelen in een winkel met of in een winkel zonder televisieschermen, prefereert 42 procent van de videokijkers een winkel met instore televisie. Welke content wordt het meeste gewaardeerd bij narrowcasting? 81 procent van de consumenten wil specifieke winkelgerelateerde content bekijken. Aanbiedingen scoren het hoogst: 81 procent is hierin geinteresseerd, gevolgd door productinformatie (72 procent) en speciale evenementen (68 procent). De onderzoekers vonden dat vooral jongeren (18-34 jaar) videoschermen het meeste waarderen. 84 procent van deze doelgroep vindt de schermen handig, tegenover 64 procent van de doelgroep 50 jaar en ouder. 72 procent van de jonge consumenten wil ook wel muziekvideo’s bekijken tijdens het shoppen. 46 procent van de mannen is ook geinteresseerd in (sport)nieuws en –uitslagen tijdens het winkelen. Het onderzoek, Consumer Interest and Acceptance of Video Displays in Retail Environments, is gebaseerd op telefonisch onderzoek onder toevallig geselecteerde 1000 deelnemers aan de Arbitron-database (het bedrijf laat consumenten online een dagboek bijhouden).
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in