Overslaan en naar de inhoud gaan

Opkomstcampagne wil niet-stemmers confronteren

De landelijke opkomstcampagne ‘U heeft het voor het zeggen’ voor de gemeenteraadsverkiezingen van dinsdag 7 maart 2006 is deze week van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is het vervolg op de voorgaande campagne ‘Verkiezingen. U komt toch ook?’, die dienst heeft gedaan in de periode 2002 tot en met 2005. De nieuwe campagne roept niet meer vrijblijvend op, maar moet niet-stemmers confronteren. Voor de campagne zijn radio- en televisiecommercials ontwikkeld met originele beelden uit TV-shows als Idols en Big Brother, waarin presentatoren de kijkers oproepen om te gaan stemmen op één van de kandidaten. Met als pay-off is: 'U stemt graag? Stem dan ook op 7 maart'.

related partner content for mobile comes here

De campagne is een initiatief van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, onder verantwoordelijkheid van minister Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties. Het ministerie werkt samen met ruim 300 van de 458 gemeenten, die hebben aangegeven campagne-uitingen te willen gebruiken. Gemeenten hebben de beschikking gekregen over onder meer folders, posters, flyers, digitaal beeldmateriaal en een bedankje voor de stembureauleden. Er is speciaal campagnemateriaal voor de 239 gemeenten, die deelnemen aan het experiment ‘Stemmen in een willekeurig stemlokaal’. Voor jongeren die voor de eerste keer stemmen heeft het ministerie een ludieke oproep geplaatst op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in