Overslaan en naar de inhoud gaan

Blogreglement IOC volgens oude principes

Vorige week heeft het Internationaal Olympisch Comité (IOC) richtlijnen uitgegeven voor webloggen tijdens de komende Olympische Spelen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week heeft het Internationaal Olympisch Comité () richtlijnen uitgegeven voor webloggen tijdens de komende Olympische Spelen. Het IOC ziet weblogs nog duidelijk door de bril van traditionele media.

related partner content for mobile comes here

Volgens het IOC zijn weblogs een "legitimate form of personal expression" maar "not a form of journalism" (bron: Marketingvox). Alleen door het IOC geaccrediteerde personen mogen Olympische content plaatsen wat alleen betrekking mag hebben op de eigen, aan de Spelen gerelateerde, ervaring. Afbeeldingen en video mogen niet op weblogs gepubliceerd worden, weblogs mogen geen advertenties bevatten en niet verbonden zijn aan een bedrijf.

Kortom, bloggen mag maar volgens verstikkende regels en het telt niet mee als journalistiek. Nu kan ik me in dat laatste wel vinden (een journalist kan wel een weblog gebruiken als publicatiemedium maar dat maakt een weblogger nog geen journalist), maar het IOC zou juist heel goed gebruik kunnen maken van de kracht van weblogs door de regels te versoepelen en content beschikbaar te stellen. Als niet alleen deelnemers maar ook sportliefhebbers mogen bloggen, hierbij kunnen putten uit actuele afbeeldingen en video (al dan niet door het IOC beschikbaar gesteld) en het IOC dit stimuleert in plaats van sterk reguleert dan vergroot dit de betrokkenheid van een grote groep liefhebbers en geïnteresseerden. En dat is dan weer goed voor de kijkcijfers en inkomsten uit advertising en merchandising

Misschien een idee voor de Olympische Spelen Vancouver in 2010?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in