Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertenties op je mobiel: een nieuwe bron van inkomsten

Adverteerders ontdekken de mogelijkheden van de mobiele telefoon, aldus onderzoeksbureau IDC. Mobiele telecomaanbieders zullen hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanbieders halen nu nog het meeste geld bij de consument vandaan. Maar die strategie moet opnieuw worden bekeken, aldus de onderzoekers in de studie ‘What Lies in Store for Mobile Advertising’. Telefoneren wordt immers steeds goedkoper. Aanbieders proberen nu nog te verdienen aan de inkomsten uit dataverkeer (internet), maar in de toekomst kan advertising een belangrijk onderdeel worden van de inkomstenmix.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast is er een mogelijkheid om content betaald te maken. Men is het echter nog niet eens op welke wijze dat moet gebeuren. Nog moeilijker wordt het om de consument te laten wennen aan advertenties op hun mobiele telefoon.

Er zijn op dit moment wel een aantal businessmodellen, maar welke het meest succesvol is, moet duidelijk worden door 'trial and error'. Adverteerders zullen dus moeten beginnen met testen, aldus IDC.

Mobiele aanbieders onderzoeken op dit moment hoe een verruiming van de faciliteiten op de mobiele portal (de startpagina op je mobiel) meer mogelijk maakt voor adverteerders, een zogenaamde ‘off-portal strategie’.
Deze extra faciliteiten moeten de ‘on-portal strategie’ complementeren, denk bijvoorbeeld aan gratis browsen of flatfee prijzen wat betreft dataverkeer.
Aanbieders kunnen in zo’n off-portal strategie op hun beurt weer content laten sponsoren door merken.

Accepeert de consument echter mobiele advertenties? IDC denkt van wel, mits de adverteerder zich aan een privacycode houdt. Geen spam dus, en alleen opt-in advertenties die relevant zijn voor de gebruiker.

Over de vorm: IDC verwacht veel variëteiten; simpel en creatief, innovtaief en uitdagend, in de vorm van banners tot en met downloadbare clips.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in