Overslaan en naar de inhoud gaan

5 wereldwijde trends die grote invloed hebben op digitale marketing

Op basis van een grootschalig e-commerce onderzoek komt digitaal marketingbureau Razorfish tot de onderstaande vijf trends.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1. De kloof tussen de generaties
Millanials en Generatie X hebben een heel verschillende relatie met technologie. Tien jaar is belachelijk veel in internet tijd. Een van de belangrijkste verschillen zit hem in hoe ze winkelen. 56% van de Amerikaanse Millanials zegt dat hun telefoon hun meest belangrijke winkeltool is, in vergelijking met 28% van de Amerikaanse Generatie X. Verder vertrouwt 74% van de Amerikaanse Millenials erop dat merken hun gegevens beschermen, en slechts 63% van de Generatie X gelooft dit.

related partner content for mobile comes here

2. Merkloyaliteit
Merken moeten het wiel wat betreft merkenloyaliteit opnieuw uitvinden. Merkloyaliteit bestaat nog steeds, maar om dat te creëren moeten merken andere acties ondernemen. Internetgebruikers proberen reclame te mijden en zoeken naar merken die hun leven verbeteren, vooral op digitaal gebied. Merken moeten daarom nuttiger worden.


3. Crossmedia
Consumenten zien weinig verschil tussen online en offline winkelen. Voor consumenten is het belangrijk dat ze gemakkelijk kunnen wisselen tussen kanalen. Het ruilbeleid tussen verschillende kanalen is daarnaast vaak een punt van verbetering. Meer dan tweederde van de consumenten uit Amerika, Engeland en Brazilië zegt dat ze alleen producten willen kopen als er een mogelijkheid is om ze terug te brengen als ze niet tevreden zijn.


4. Oneindige mogelijkheden
Consumenten hebben online ontzettend veel keuze. Op het moment dat een consument aan een belevenis goede ervaringen overhoudt, is het sneller geneigd om loyaal te blijven aan het merk of product. 


5. Hoge verwachtingen
Brazilië en China hebben hoge verwachtingen van digitale ervaringen. Hoewel het internetgebruik relatief laag is, zijn de mensen die online zijn veel technischer dan de rest van de bevolking. Het resultaat is dat hun verwachtingen van hun apparaten en merken in de digitale wereld heel hoog zijn. Consumenten in Brazilië en China verwachten meer van e-commerce websites dan andere markten. Meer dan drievierde van de mensen in deze landen gelooft dat online shoppen moet worden verbeterd.

Razorfish ondervroeg voor het onderzoek genaamd &;&; ongeveer 1680 internetgebruikers uit Amerika, Engeland, China en Brazilië.
Bron: Razorfish

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in