Overslaan en naar de inhoud gaan

B2B-techbedrijf Qualcomm gaat Manchester United sponsoren

Het grote techbedrijf wordt een nieuwe sponsor van Manchester United, een Engelse voetbalclub.
Qualcomm Manchester United
Een uitsnede van een marketingafbeelding
© Afbeelding: Qualcomm
Qualcomm Manchester United
Een uitsnede van een marketingafbeelding
© Afbeelding: Qualcomm

De Engelse voetbalclub Manchester United heeft er een nieuwe sponsor bij. Qualcomm, een techbedrijf dat chips ontwikkelt voor veel smartphones, laptops en auto's, verbindt zich via een meerjarige samenwerking aan de club van Erik ten Hag en Ronaldo. Details zijn echter schaars. 

related partner content for mobile comes here

Zo is niet bekendgemaakt welk bedrag er met de sponsorsamenwerking gemoeid is. Ook concrete informatie over de sponsoring blijft vooralsnog uit. Qualcomm zegt op 'wereldwijd niveau' een sponsor van Manchester United te zijn en gaat de voetbalclub helpen de mobiele connectiviteit in het stadion te verbeteren. Wat voor de hand ligt, want Qualcomm is één van de grootste techbedrijven op het vlak van mobiel internet via bijvoorbeeld 5G-zendmasten. In het afgelopen kwartaal noteerde Qualcomm een omzet van 10,9 miljard dollar.

Snapdragon-branding

Qualcomm maakt chips voor vrijwel alle bekende techmerken, waaronder Samsung, Microsoft, HP en Dell. De chips zitten in smartphones, tablets, smartwatches en laptops. Maar ook in auto's, bijvoorbeeld voor het infotainmentsysteem en mobiele dataverbinding om te navigeren. Voor B2B-klanten is Qualcomm een wereldbekende naam, maar onder consumenten geldt het tegenovergestelde. Qualcomm verkoopt namelijk nauwelijks rechtstreeks aan consumenten. 

Dat Qualcomm veel van zijn producten schaart onder de Snapdragon-branding, zal voor veel consumenten nieuw zijn. Via de samenwerking met Manchester United gaat Qualcomm zijn Snapdragon-branding prominent inzetten, onder andere via 'speciale evenementen' in het voetbalstadion en online. Het bedrijf geeft geen duidelijke reden wáárom het zijn Snapdragon-branding breder onder de aandacht wil brengen. 

Eerder deze week werd bekend dat een ander techbedrijf, gameontwikkelaar Electronics Arts, twee voetbalcompetities in Spanje en Engeland gaat sponsoren. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in