Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook stopt met live shopping om zich te focussen op Reels

Facebook verlegt zijn focus van live shopping op Facebook naar Reels, dat werkt op Facebook en Instagram.
Facebook live shopping
© Afbeelding: Facebook
Facebook live shopping
© Afbeelding: Facebook

Meta - het moederbedrijf van Facebook - stopt per 1 oktober met de ondersteuning van live shopping op Facebook. Merken en influencers die nu gebruikmaken van livestreamvideo's met de intentie om producten te verkopen aan kijkers, kunnen overstappen op de live shopping-functie van Instagram. Meta raadt organisaties bovendien aan om gebruik te maken van advertenties binnen Reels, een videodienst die beschikbaar is binnen Facebook en Instagram.

related partner content for mobile comes here

Live shopping via Facebook is bijna twee jaar beschikbaar geweest. Concrete financiële resultaten voor Meta en deelnemende organisaties ontbreken. 

Consumentengedrag verandert

Volgens Meta is het veranderende consumentengedrag reden om te stoppen met live shopping op Facebook. In een blogpost schrijft het bedrijf dat de interesse van consumenten verschuift (van livestream video's) naar korte video's. En dat is precies wat Reels is; een functie binnen Facebook en Instagram die korte video's van bekenden, influencers en adverteerders laat zien. 

Facebook volgt TikTok

Facebook is niet het enige socialmediaplatform dat live shopping de nek omdraait. Een maand geleden werd bekend dat TikTok zijn live shopping-experimenten in Europa beëindigt vanwege tegenvallende opbrengsten voor het bedrijf én deelnemende organisaties. In Azië is live shopping wél succesvol omdat het ingeburgerd is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in