Overslaan en naar de inhoud gaan

Google integreert meer AI in Search-campagnes

Techreus belooft meer advertentie gerelateerde vernieuwingen op 21 mei, tijdens zijn Google Marketing Live-conferentie.
Google Ads
© Shutterstock
Google Ads
© Shutterstock

AI Max voor Search is met een duidelijke reden ontwikkeld, stelt Google als advertentiebedrijf én uitbater van 's werelds populairste zoekmachine. Die zoekmachine verandert door AI, en kan - zeker in grote talen als Engels - steeds meer vragen van gebruikers direct beantwoorden in plaats van de gebruiker een lijst met links voorschotelen. Die slimmere manier van vragen beantwoorden levert nieuwe advertentiekansen op, legt Google uit in een blogpost. 

Meer uit handen geven

Om in te spelen op 'nieuwe momenten en in contexten die voorheen niet bestonden', kunnen adverteerders binnenkort dus als bèta aan de slag met AI Max voor Search. Adverteerders hoeven niet bang te zijn voor veel extra werk, sust Google direct. De tools zijn een one-click feature suite, een deftige naam voor functies die met één klik hun werk doen dankzij - hoe kan het ook anders - AI. Adverteerders geven dus nog meer werk uit handen, wat ook een grotere mate van vertrouwen in Google's AI vereist. Dat vertrouwen is belangrijk, want Google's AI gaat aan de slag met advertentie-euro's die omzet moeten opleveren. Adverteerders kunnen altijd rapportages inzien en aan de knoppen draaien, meldt het bedrijf daarom.

Google stelt dat verbeteringen de adverteerder helpen om in beeld te komen bij relevantere en beter presterende zoekopdrachten. Daar kan het advertentiebudget effectiever ingezet worden. AI helpt ook bij het genereren van koppen en beschrijvingen van advertenties, en doet dat volgens Google nu beter dan voorheen. Hoeveel beter blijft onduidelijk.

Google Marketing Live

De techreus belooft meer verbeteringen voor zijn advertentieproducten te delen op Google Marketing Live, een conferentie die op 21 mei plaatsvindt. Adformatie doet vanaf het Google-kantoor in Dublin live verslag van deze conferentie. 

Monopolist en third-party cookies

Google is deze weken veel in het nieuws om advertentie gerelateerde zaken. Zo voert er in de Verenigde Staten een rechtszaak die Google moet dwingen om advertentiediensten af te stoten - een rechter vindt het bedrijf een monopolist - en maakte Google onlangs bekend toch vast te houden aan third-party cookies in zijn browser Chrome.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in