Overslaan en naar de inhoud gaan

Zware tijden voor mailings

Ook dit jaar besteden bedrijven weer minder geld aan direct mail, zo blijkt uit onderzoek. Als de budgetten de komende tijd met dezelfde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vraag is natuurlijk waarom er zo gesneden wordt in de mailings. Direct betrokkenen hebben verschillende verklaringen. Een daarvan is dat sommige bedrijven de afgelopen tijd een beetje teveel hebben geleund op hun direct mail en nu kiezen voor een meer afgewogen aanpak met een betere balans tussen de diverse onderdelen van de marketingmix.

related partner content for mobile comes here

Een andere oorzaak van de daling zou de opkomst van internet (daar is-ie weer!) als marketingmedium zijn. En dan is er nog de ‘migrerende consument’, die eerder geneigd is tot een positieve reactie wanneer hij via zijn GSM dan via een mailing wordt aangesproken. Opvallend is trouwens dat de meeste bedrijven bij hun mailings meer geld besteden aan prospects dan aan bestaande klanten. Direct mail lijkt dan ook meer een acquisitie- dan een retentie-instrument.

Bron: Marketing Direct

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in