Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo ga je met kritiek om, de puike actie van nrc.next

Krant plaatst kritisch Volkskrant-stuk ook in eigen editie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat namelijk niet goed met nrc.next. Het lukt het talent uit de krantenwereld niet door te breken, oplages dalen fors en redactioneel lijkt het weinig koersvast na het vertrek van Rob Wijnberg.

De Volkskrant zocht uit hoe dit allemaal komt en plaatste vandaag een dat eindigt met de weinig vrolijk stemmende bespiegeling: ‘Als de oplage in dit tempo blijft dalen, zal het me niet verbazen dat de abonnees van next binnenkort een abonnement op NRC Handelsblad krijgen aangeboden.’

Opvallend is hoe het geplaagde nrc.next besloot met het artikel om te gaan: het plaatste het ook in zijn : ‘We drukken dat stuk hier integraal af, zodat onze lezers niet naar de Volkskrant of naar Blendle hoeven om te weten wat er over hun krant wordt geschreven.’

De Volkskrant heeft uitstekende ‘brand journalism’ gepleegd voor zijn kleine concurrent, zo blijkt ook uit het verzoek tot doorplaatsing van Hans Nijenhuis van nrc.next: ‘Twee Volkskrant-redacteuren schrijven een verhaal over nrc.next. Dat stuk komt op een gegeven moment in de Volkskrant en dan praten mensen erover. Stel, ik ben next-abonnee. Dan heb ik dat stuk niet. Hoe zit dat? Jullie stellen vragen die onze lezers ook hebben. Als ik ze zelf ga beantwoorden zeggen ze: ja dáág, zoek het even uit. Als jullie het doen, is het veel spannender.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in