Overslaan en naar de inhoud gaan

Yahoo vaker gebruikt als zoekmachine

Van de online zoekmachines die gebruikt worden, is Yahoo de grootste stijger.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar vorig jaar nog 0 pct marktaandeel had, heeft de zoekmachine met 3 pct nu een opmars gemaakt. Met name mannen zouden Yahoo raadplegen. Ook de naamsbekendheid van Yahoo is met 3 pct toegenomen en stijgt daarmee naar 68 pct.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit cijfers van iProspect en RMI presenteren, gebundeld in het jaarlijkse Nationale Search Engine Monitor onderzoek, dat sinds 2002 het online zoekgedrag van Nederland in kaart brengt.

De opkomst van Yahoo gaat ten koste van . Vorig jaar wist Bing haar marktaandeel nog te laten groeien naar 2 pct, maar zakt dit jaar terug naar 1 pct. Bing is wel meest favoriete tweede keuze als het gaat om gebruik (29%). Ook is de naamsbekendheid van de Microsoft zoekmachine gestegen; vorig jaar was 40 pct van de Nederlanders bekend met Bing, dit jaar 50 pct. Toch vormen zowel Yahoo en Bing geen serieuze bedreiging voor , die met 93 pct nog steeds de absolute koploper is.

Meest gebruikt. Tussen haakjes het verschil met 2011.
1 Google 93 (0)
2 Yahoo 3 (+3)
3 Vinden 3 (-2)
4 Bing 1 (-1)
5 Ilse 0 (0)

Weleens gebruikt (Verschil 2011)
1 Google 93 (0)
2 Yahoo 6 (+2)
3 Bing 6 (0)
4 Vinden 5 (-2)
5 Ilse 2 (-1)

Geholpen bekendheid (Verschil 2011)
1 Google 98 (+1)
2 Yahoo 68 (+3)
3 Ilse 59 (-2)
4 Bing 50 (+10)
5 Altavista 42 (+1)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in