Yahoo vaker gebruikt als zoekmachine
Waar Yahoo vorig jaar nog 0 pct marktaandeel had, heeft de zoekmachine met 3 pct nu een opmars gemaakt. Met name mannen zouden Yahoo raadplegen. Ook de naamsbekendheid van Yahoo is met 3 pct toegenomen en stijgt daarmee naar 68 pct.
Dat blijkt uit cijfers van iProspect en RMI presenteren, gebundeld in het jaarlijkse Nationale Search Engine Monitor onderzoek, dat sinds 2002 het online zoekgedrag van Nederland in kaart brengt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe opkomst van Yahoo gaat ten koste van Bing. Vorig jaar wist Bing haar marktaandeel nog te laten groeien naar 2 pct, maar zakt dit jaar terug naar 1 pct. Bing is wel meest favoriete tweede keuze als het gaat om gebruik (29%). Ook is de naamsbekendheid van de Microsoft zoekmachine gestegen; vorig jaar was 40 pct van de Nederlanders bekend met Bing, dit jaar 50 pct. Toch vormen zowel Yahoo en Bing geen serieuze bedreiging voor Google, die met 93 pct nog steeds de absolute koploper is.
Meest gebruikt. Tussen haakjes het verschil met 2011.
1 Google 93 (0)
2 Yahoo 3 (+3)
3 Vinden 3 (-2)
4 Bing 1 (-1)
5 Ilse 0 (0)
Weleens gebruikt (Verschil 2011)
1 Google 93 (0)
2 Yahoo 6 (+2)
3 Bing 6 (0)
4 Vinden 5 (-2)
5 Ilse 2 (-1)
Geholpen bekendheid (Verschil 2011)
1 Google 98 (+1)
2 Yahoo 68 (+3)
3 Ilse 59 (-2)
4 Bing 50 (+10)
5 Altavista 42 (+1)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid