Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-commercial beïnvloedt online consument

Tv-advertenties beïnvloeden meer online consumenten dan andere advertentievormen, concludeert ExactTarget.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

53 procent van de ondervraagden gaven aan dat een tv-commercial hen aanzet tot het doen van een aankoop van een product of dienst in de afgelopen twaalf maanden. 32 procent van krantenadvertenties doet dit en 30 procent wordt beïnvloed door advertenties in tijdschriften.

related partner content for mobile comes here

Drie keer zoveel ondervraagden in het Britse onderzoek (53 procent) zei dat ze meer waren beïnvloed door een tv-commercial, dan door banner of andere online advertenties (18 procent). 16 procent gaf aan dat ze door radiocommercials worden beïnvloed, YouTube en billboards nemen acht procent voor hun rekening.

Eerder onderzoek van Nielsen liet zien 65-jarigen en ouderen vaker dan de andere leeftijdsgroepen tv-kijken, maar dat degenen uit die groep die online actief zijn, juist minder door tv-commercials worden beïnvloed (45 procent) in vergelijking met een advertentie in een krant (47 procent. Voor de 55/64-jarigen is die verhouding 40 tegenover 46 procent.

De invloed van de tv is het grootst onder de doelgroep van 15/17-jarigen, 25/34-jarigen en 45/54-jarigen: 59 procent van de ondervraagden uit deze leeftijdsgroepen geeft aan door een tv-commercial te zijn overtuigd om iets te kopen.
Hoewel YouTube-advertenties laag scoren op het gebied van beïnvloeding, doen ze het wel beter onder de 15/17-jarigen. 22 procent zegt erdoor te worden beïnvloed, tegenover andere online advertenties (19 procent), tv-infomercials (16 procent) en radiocommercials (12 procent) en billboards (9 procent).

De groep die tot aanschaf van een product of dienst is overgegaan door e-mail of direct mail, is ongeveer gelijk (66 tegenover 65 procent). Alleen bij ouderen is het verschil groter. In de leeftijdsgroep 65 jaar en ouder koopt 85 procent een product of dienst naar aanleiding van direct mail, tegenover 65 procent door een e-mail. In de leeftijdsgroep 55/64-jarigen zijn de percentages respectievelijk 75 en 68 procent.

Wat de onderzoekers ten slotte opmerkelijk vinden, is dat jongeren in de leeftijd 18-24 jaar meer beïnvloed worden door een direct-mailbericht dan een Facebookbericht (50 tegenover 24 procent).

(bron: )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in