Overslaan en naar de inhoud gaan

Vichy moet stoppen met misleidende reclame

Cosmeticamerk Vichy mag niet meer claimen dat de anti-rimpelcrème LiftActive DermSource een langdurig liftend effect heeft.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat oordeelde het College van Beroep voor bedrijven woensdag. Het college stelt met zijn uitspraak NCRV-presentatrice Jetske van den Elsen in het gelijk. Van den Elsen had het cosmeticamerk eerder aangeklaagd wegens misleidende reclame en kreeg afgelopen januari gelijk van de Reclame Code Commissie (RCC). Daartegen ging Vichy in beroep. Het College van Beroep bevestigde woensdag de beslissing van de RCC met enige wijziging van gronden.

related partner content for mobile comes here

Van den Elsen maakte bezwaar tegen de claims ‘langdurig liftend effect’ en ‘de huid wordt volledig getransformeerd binnen 4 dagen’. Volgens de RCC was er onvoldoende bewijs voor deze beloftes.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in