Vichy moet stoppen met misleidende reclame
Cosmeticamerk Vichy mag niet meer claimen dat de anti-rimpelcrème LiftActive DermSource een langdurig liftend effect heeft.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat oordeelde het College van Beroep voor bedrijven woensdag. Het college stelt met zijn uitspraak NCRV-presentatrice Jetske van den Elsen in het gelijk. Van den Elsen had het cosmeticamerk eerder aangeklaagd wegens misleidende reclame en kreeg afgelopen januari gelijk van de Reclame Code Commissie (RCC). Daartegen ging Vichy in beroep. Het College van Beroep bevestigde woensdag de beslissing van de RCC met enige wijziging van gronden.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Van den Elsen maakte bezwaar tegen de claims ‘langdurig liftend effect’ en ‘de huid wordt volledig getransformeerd binnen 4 dagen’. Volgens de RCC was er onvoldoende bewijs voor deze beloftes.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid