Herziening code Telemarketing
Stichting Reclame Code (SRC) zal toezicht houden op naleving van de nieuwe regels. Nederlandse bedrijven en organisaties hebben drie maanden de tijd om de regels in de bedrijfsprocessen te implementeren.
De herziene code geeft een standaard voor het 'bellend bedrijfsleven'. Indien een organisatie de regels niet naleeft, kunnen consumenten een klachten indienen bij de Stichting Reclame Code.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuIn de code Telemarketing staat onder meer dat een telemarketeer duidelijk moet aangeven namens welke organisatie hij belt en dat hij geen aanbiedingen mag doen aan consumenten waarvan hij vermoedt dat zij onder de 16 jaar zijn. Ook worden de tijdstippen waarop men mag bellen aangeduid. Daarnaast geeft de Code aan wanneer en hoe een organisatie het Recht van Verzet en het Bel-me-niet-register moet aanbieden.
Naast de Reclamecode is er ook een Gedragscode opgenomen in de Code Telemarketing. Dit onderdeel zal worden gehandhaafd door brancheverenigingen DDMA en KSF.
Om organisaties te informeren over de herziene Code zal DDMA voor de sector een gratis voorlichtingsbijeenkomst organiseren op donderdag 26 april 2012.
De tekst van de code Telemarketing is te downloaden op de DDMA website.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid